Renault a publicat miercuri, 24 iulie, un profit operaţional peste aşteptări pentru prima jumătate a anului, datorită preţurilor puternice şi lansărilor de noi vehicule.

Volumul vânzărilor Renault a crescut cu 1,9% faţă de aceeaşi perioadă din 2023

Volumul vânzărilor sale din prima jumătate a anului a crescut cu 1,9% faţă de aceeaşi perioadă din 2023. Creșterea a fost înregistrată datorită performanţei puternice a modelelor hibride din Europa, a raportat producătorul francez de automobile.

Renault a înregistrat o marjă operaţională mai mare, de 8,1%, în prima jumătate a anului. Cifra este în creştere faţă de 7,6% cu un an mai devreme şi mai mare decât cea de 7,9% aşteptată de analişti.

Aceasta este o măsură cheie pentru Renault. Compania vizează o marjă operaţională de două cifre până în 2030.

Producătorul auto şi-a respectat previziunile privind marja operaţională

Producătorul auto şi-a respectat previziunile privind marja operaţională pentru întregul an, de 7,4% sau mai mult.

Directorul financiar Thierry Pieton a refuzat să comenteze când a fost întrebat dacă Renault ar putea atinge această ţintă de marjă de două cifre înainte de 2030.

„Continuăm să fim înaintea planului pe care ni l-am propus”, a spus el.

Renault a revenit la creştere anul trecut. S-a întâmplat după patru ani consecutivi de scădere a vânzărilor de vehicule. Compania speră că 10 noi lansări în 2024 ar putea menţine impulsul pozitiv.

Compania a sperat să fie în fruntea eforturilor producătorilor de automobile consacraţi de a trece la electrificarea gamei. Compania ar avea un plan ca marca Renault să devină complet electrică până la sfârşitul deceniului.

După ce a promovat eforturile Renault de a se electrifica, CEO-ul Luca de Meo a cerut săptămâna aceasta „puţin mai multă flexibilitate” în interzicerea modelelor cu motoare cu combustie, planificată de UE pentru 2035.

Renault, sediu
SURSA FOTO: Dreamstime

Cererea de vehicule electrice a scăzut puternic în Europa

Chiar și așa, dorința lor se lovește de realitate și preferințele consumatorilor: Cererea de vehicule electrice a scăzut puternic în Europa. Datele de la asociaţia comercială din regiune arată că vânzările au crescut doar cu 1,3% în prima jumătate din 2024.

În schimb, producătorii de automobile văd o cerere puternică pentru hibrizii mai accesibili şi mai convenabili. Astfel, lansează modele noi pentru a satisface cererea.

Renault a lansat noi modele hibride. Directorii au declarat săptămâna trecută că va continua să facă acest lucru.

Renault a raportat venituri în primul semestru de 26,96 miliarde de euro, în creştere cu 0,4% faţă de anul precedent şi peste previziunile pieţei, de 26,9 miliarde de euro.

Compania a declarat că are un portofoliu de comenzi puternic în momentul de față, echivalent cu 2,6 luni de vânzări anticipate.

Renault a raportat un profit net mai mic pentru prima jumătate a anului, de 1,4 miliarde de euro, faţă de 2,1 miliarde de euro cu un an mai devreme, în mare parte din cauza unei pierderi de capital de 440 de milioane de euro la vânzarea acţiunilor deţinute la partenerul de alianţă Nissan şi a unor cheltuieli de restructurare de 123 milioane de dolari.