Piaţa auto din Rusia ar urma să-şi încetinească ritmul de creştere şi chiar să scadă în 2013, după ce în ultimii trei ani a înregistrat creşteri de peste 10%, transmite Bloomberg, menţionând că în acest fel vor fi afectate eforturile de redresare ale Renault, care se confruntă cu declinul cererii în Europa.
Renault, care controlează brandul rusesc Lada, se bazează pe creşterea pe piaţa din Rusia, după ce anul trecut a suferit cel mai semnificativ declin al vânzărilor în Europa.
Piaţa auto din Rusia, care ar fi trebui să o depăşească pe cea din Germania până în 2014, a crescut în ultimii ani pe măsură ce oamenii din clasa de clasa de mijloc şi-au sporit cheltuielile. Aceste perspective au determinat Renault, Volkswagen, Ford, General Motors şi alţi producători auto să-şi extindă capacităţile de producţie în Rusia.
‘Este o piaţă foarte competitivă. Există mai mult de 500 de modele pe care le poţi cumpăra. În timp ce suedezii preferă autoturismele combi, americanii vor furgonete, SUV-uri sau sedanuri, în Rusia oamenii vor orice. Alianţa Renault-Nissan a finalizat în decembrie 2012 mult aşteptata tranzacţie prin care se extinde pe piaţa auto din Rusia, investind 742 milioane de dolari într-o societate mixtă care va controla AvtoVAZ, producătorul automobilelor Lada.
Anul trecut, vânzările grupului Renault-Nissan-Lada au crescut cu 1%, la 890.433 de vehicule, după ce creşterea de 23% a modelelor de la Renault a compensat declinul de 7% înregistrat de Lada. Producătorul auto francez a vândut 189.852 de maşini în Rusia în 2012, reprezentând 7,3% din livrările sale globale.
Se estimează că anul trecut Renault a înregistrat o marjă a profitului operaţional de 1,7%.
Grupul auto Renault-Nissan a anunţat luni seară vânzări record de 8,1 milioane de unităţi în 2012, cu 0,9% mai mult decât în 2011.
Datele arată că Nissan a vândut de două ori mai multe vehicule decât Renault. În timp ce constructorul auto japonez Nissan, la care Renault este cel mai mare acţionar, a vândut 4,94 milioane de vehicule, în creştere cu 5,8% în ritm anual, Renault a vândut 2,55 milioane de automobile, cu 6,3% mai puţin decât în 2011. Vânzările Avtovaz au scăzut cu 5,5% până la 610.891 de unităţi.
‘2012 a fost un an dificil ca urmare a continuării declinului pe piaţa de bază a Renault din Europa Occidentală şi a tensiunilor politice din China, cea mai mare piaţă din lume pentru Nissan’, a declarat preşedintele Renault-Nissan, Carlos Ghosn.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. Recent, la Salonul Auto de la Paris, Dacia a prezentat noile modele Logan, Sandero şi Sandero Stepway.
SURSA: Agerpres