Grupul auto francez Renault, proprietarul Dacia, intenţionează să-şi majoreze cota de piaţă în Franţa cu 1,5 până la 2 puncte în 2013, ajungând la 27,5% şi chiar 28%, un nivel pe care Renault nu l-a mai înregistrat de multă vreme, a declarat directorul comercial de la Renault, Bernard Cambier, într-un interviu acordat publicaţiei "La Tribune", potrivit Agerpres.
Marca Dacia tocmai a lansat monovolumul Lodgy pe piaţa franceză. Bernard Cambier a informat că în viitor Dacia va comercializa furgoneta Dokker şi versiunea pentru pasageri. Toate aceste modele vor fi produse la uzina de la Tanger (Maroc). Ulterior, până la finele anului, Dacia va veni cu o nouă versiune a modelelor Logan şi Sandero.
În schimb, în primele cinci luni ale acestui an înmatriculările Renault în Franţa au scăzut cu 19,6% în ritm anual până la 248.200 de unităţi, acesta fiind motivul pentru care directorul comercial de la Renault crede că în 2012 grupul îşi va menţine cota de piaţă la nivelul din 2011, 26,1%.
Piaţa franceză este crucială pentru grupul Renault, atât în termeni de volume de vânzări cât şi în ceea ce priveşte marjele de profit. "Franţa este de departe primul contributor la rezultatele financiare ale Renault", a spus Bernard Cambier.
În România, Renault are 17.500 de angajaţi, iar masa salarială este de 300 milioane euro pe an. Principalele entităţi ale Grupului Renault în România sunt Uzinele Dacia de la Mioveni, centrul de inginerie Renault Technologie Roumanie, direcţia comercială Renault Commercial Roumanie şi Matriţe Dacia.