Renault ar putea transfera pachetul majoritar de acțiuni pe care îl deține în cadrul producătorului auto rus AvtoVaz, cel care deține marca Lada, către un institut de cercetare auto de stat din Rusia.
Renault își va transfera participația de 68% din cel mai mare producător auto rus Avtovaz către un institut de cercetare auto pentru o rublă simbolică, a anunțat miercuri Rusia, în cel mai recent exemplu de instituții locale care fac afaceri în perioada în care firmele occidentale fug din această țară, transmite Reuters.
De asemenea, ministerul Comerțului din Rusia a declarat că fabrica Renault din Moscova, care produce mașini sub mărcile Renault și Nissan, va fi transferată autorităților orașului, într-un alt semn al ceea ce autoritățile ruse intenționează să facă cu activele occidentale.
Renault va putea răscumpăra participația sa la Avtovaz
Constructorul auto francez și guvernul francez, care deține o participație de 15% la Renault, au refuzat să comenteze această tranzacție, care a fost raportată pentru prima dată de agențiile de știri rusești citându-l pe ministrul Comerțului, Denis Manturov.
Ministerul Comerțului a declarat că Renault ar avea dreptul de a răscumpăra participația sa la Avtovaz, care deține marca Lada, în termen de cinci-șase ani de la NAMI, un institut fondat în urmă cu peste un secol, care se află la originea proiectării și construirii automobilelor și camioanelor rusești – inclusiv a limuzinelor folosite de președintele Vladimir Putin.
Este probabil ca aceste mișcări să sublinieze preocupările legate de faptul că firmele și instituțiile rusești achiziționează cele mai prețioase active ale țării pentru un chilipir, în timp ce companiile occidentale se străduiesc să se conformeze sancțiunilor legate de conflictul din Ucraina, precum și amenințărilor Kremlinului că activele deținute de străini ar putea fi confiscate.
Ce lege pregătește Kremlinul?
Guvernul rus elaborează o legislație care ar putea prevedea transferul controlului asupra companiilor străine către o conducere locală externă și ar putea transforma în infracțiune penală punerea în aplicare a sancțiunilor de către directorii și companiile străine.
Renault, constructorul auto occidental cel mai expus la Rusia, a declarat încă de luna trecută că va suspenda operațiunile la uzina sa din Moscova și că ia în considerare o depreciere de 2,2 miliarde de euro (2,3 miliarde de dolari) pentru a reflecta costurile potențiale ale suspendării.