Directorul operaţional Carlos Tavares a declarat că Renault a obţinut aprobarea Ministerul Mediului din China pentru înfiinţarea unei societăţi mixte cu firma Dongfeng Motor Group Co, cu sediul în Wuhan, provincia Hubei. Propunerea Guvernului include se referă şi la vehiculele ecologice.
Planificata societate mixtă cu firma Dongfeng Motor va avea o capacitate anuală de producţie de 150.000 vehicule de pasageri, inclusiv SUV-uri şi MPV-uri, au anunţat în ianuarie autorităţile chineze.
Dongfeng, al doilea producător auto din China după producţie şi vânzări, face, de asemenea, maşini cu Nissan Motor şi Kia Motors Corp.
‘Pentru noi a fost un avantaj competitiv şi o coincidenţă fericită că autorităţile chineze au cerut ca noi să aducem tehnologia EV în societate mixtă pe care o avem cu Dongfeng, şi suntem încântaţi să facem asta’, a declarat Tavares.
Acesta a adăugat că nu s-a stabilit încă ce modele vor fi introduse pe piaţa din China, dar Renault ‘este singurul producător auto din lume care vinde patru modele de vehicule electrice’ – Zoe, Twizy, Kangoo şi Fluence.
Tavares susţine că Renault are 51% din piaţa vehiculelor electrice în Europa, faţă de cota totală de 9% pe piaţa europeană.
De asemenea, directorul operaţional a afirmat că firma este decisă să vândă vehicule electrice pe piaţa din India, unde Guvernul acordă subvenţii şi creează infrastructura necesară pentru acest tip de vehicule. În Franţa, a explicat Tavares, Renault obţine 7.000 de euro pentru fiecare vehicul electric vândut, pentru a compensa costul de fabricaţie mai ridicat.
Renault este unul dintre puţinii mari producători auto occidentali care în acest moment nu produce autovehicule în China, ţară care în 2009 a devenit cea mai mare piaţă auto din lume. Anul trecut, Renault a vândut pe piaţa chineză un număr de aproximativ 24.000 de vehicule de teren Koleos importate, din cele 14,5 milioane de autoturisme vândute în China.
Renault a înregistrat vânzări de 8,27 miliarde de euro în primul trimestru al acestui an, în scădere de 11,8% comparativ cu perioada similară a anului trecut, din cauza unui context european mai dificil decât se preconiza, însă cu toate acestea grupul a subliniat că îşi menţine obiectivele pentru 2013 şi va continua extinderea sa pe piaţa internaţională.
În primul trimestru, înmatriculările grupului (mărcile Renault, Dacia şi Samsung Motors) au scăzut cu 4,7% până la 608.455 de unităţi, pe o piaţă mondială care a înregistrat o creştere de 0,7%. În timp ce în Europa înmatriculările au scăzut cu 11,6%, Renault a înregistrat o creştere de 20,8% în regiunea Eurasia şi o creştere de 9,1% în regiunea Euromed-Africa.
Compania Dacia de la Mioveni /sudul României/ a fost preluată de Renault în anul 1999. Renault a lansat, până în prezent, şapte modele sub marca Dacia, respectiv Dacia Logan, Dacia Logan MCV, Dacia VAN, Dacia Logan Pick-Up, Dacia Sandero, Dacia Sandero Stepway şi Dacia Duster.
SURSA: Agerpres