Săptămâna trecută, aproximativ 5.000 de angajaţi de la cea mai mare fabrică auto din Turcia (în oraşul Bursa), deţinută de societatea mixtă Renault şi fondul de pensii turcesc Oyak, au intrat în grevă. Şi muncitorii de la uzina Tofas, tot din oraşul Bursa, deţinută de Fiat şi compania turcă Koc Holding, alături de cei de la subsidiara Ford – Otosan, au demarat proteste împotriva condiţiilor de muncă şi a nivelului scăzut al salariilor.
Greva s-a extins şi la producătorii de componente auto din Bursa.
Jean Christophe Kugler le-a declarat jurnaliştilor că Turcia este considerată o piaţă cu un potenţial ridicat şi Renault are de gând să facă investiţii pe termen lung aici, dar oprirea activităţii reprezintă o ameninţare nu numai pentru Turcia, un producător important de componente auto, ci şi pentru industria auto mondială.
La uzina Oyak Renault au fost produse anul trecut aproximativ 318.000 de maşini, reprezentând peste 43% din totalul pieţei auto. La Tofas sunt produse modelele Linea şi Doblo pentru Fiat şi alte modele pentru Peugeot, Citroen şi Opel.
Renault este prezent în România de 15 ani, iar în perioada 2000 – 2013 grupul a investit în ţară 2,2 miliarde euro. Uzina Dacia de la Mioveni produce modelele Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway, Duster şi Renault Symbol.
SURSA: Agerpres