A patra generaţie a modelului Clio este una dintre cele mai reuşite din punct de vedere al designului, iar dacă versiunea standard atrage privirile ca un magnet, pachetul GT Line îl face pe noul Clio irezistibil.
Renault Clio este una dintre cele mai populare maşini, modelul francezilor fiind cumpărat de aproape peste 185.000 de clienţi, în primele şapte luni ale acestui an, conform datelor JATO Dynamics.Designul futurist, preţurile accesibile şi multitudinea de opţionale au propulsat Clio în topul vânzărilor.
Legat de opţiuni, la exterior Clio arată foarte bine, însă cu pachetul GT Line este irezistibil. Pachetul GT Line include un spoiler faţă sport cu LED-uri integrate, jante speciale, eşapament cromat, inserţii laterale şi oglinzi sport. La interior, lucrurile nu diferă cu mult faţă de echiparea de top, şoferul având la dispoziţie mai multe elementele de personalizare. Materialele folosite de inginerii francezi sunt de calitate superioară, spaţiile de depozitare sunt suficiente, la fel şi spaţiul pentru pasageri. Portbagajul are 300 de litri.
Modelul testat de noi, Clio 1.5 dCi EDC Dynamique, era echipat cu o transmisie automată EDC cu şase rapoarte, care nici nu se compară cu vechiile transmisii automate ale francezilor. Cutia automată este comparabilă cu DSG-ul nemţilor. Am simţit lipsa unui mod Sport care să permită o accelerare mai rapidă la nevoie, dar şi un sistem Start-Stop. Renault Clio 1.5 dCi EDC accelerează de la 0-100 km/h în 12.9 secunde, iar viteza maximă este de 178 km/h. Modelul stă foarte bine la consum, astfel încât cu un plin poţi parcurge fără probleme în jur de 1.000 de km.
Renault Clio 1.5 dCi EDC are un consum mixt de 3.7 litri la sută. Pe autostradă, calculatorul de bord indica un consum de şase litri la 130 km/h, în timp ce pe un drum naţional, 90 km/h, consumul indicat era de sub 3 litri la sută.
Foarte util şi simplu de utilizat am găsit limitatorul de viteză şi tempomatul. Atunci când conduci Clio GT Line depăşeşti uşor limita legală, iar limitatorul şi tempomatul sunt recomandate. Acestea se activează de la un buton comun montat în spatele cutiei de viteze.
Viteza se reglează apoi foarte uşor folosind butoanele de pe volan. Modelul testat mai includea: sistemul multimedia R-Link cu ecran tactil de 7 inch, navigaţie, USB, scaune încălzite, plafon panoramic, senzori parcare spate, cameră video, sistem de pornire fără cheie şi închidere automată a maşinii la depărtarea şoferului.
La capitolul siguranţă, Clio are cinci stele EuroNCAP. Maşina include şase airbag-uri, ESP şi ABS standard. Preţul unui model Renault Clio 1.5 dCi EDC porneşte de la 15.800 de euro, iar pachetul GT Line ridică preţul la 17.180 de euro.