Pe când Laurens van den Ac­ker, designerul-șef al grupului Renault, explica jurnaliștilor că marca franceză va avea un aer mai latin, iar cea românească, Dacia, unul mai germanic, mulți zâmbeau complice. După ultimele realizări ale predecesorului său, Patrick leQuement, era greu de crezut că grupul francez va reuși să găsească un limbaj de design care să nu mai genereze glume și critici. Nici apariția conceptului DeZir nu a reușit să schimbe cu mult optica presei și a clienților neîncrezători, în ciuda liniilor atractive. Ei bine, odată cu lansarea lui Clio IV, declarațiile lui van den Acker și speranțele clienților fideli mărcii franceze au prins contur: micul model de segment B, urmașul direct al lui DeZir arăta, în sfârșit, bine.
Cu linii unduitoare, senzuală și sportivă, a patra generație Clio  dezvăluie clar direcția în care se îndreaptă noua gamă Renault. Dacă în privința designului, modelul lansat în România în toamna anului trecut se dovedește a fi o revoluție, din punct de vedere tehnic asistăm doar la o evoluție. Testat de Capital în varianta animată de propulsorul diesel Energy dCi 90 – un bătrân 1.5 dCi modernizat – Clio IV pare a fi destul de vivace, stabil și economic. Consumul afișat la finalul unui drum de peste 300 km a fost de doar 4,5 l/100 km în condițiile parcurgerii multor zone urbane, iar comportamentul rutier a lăsat rareori de dorit. E drept că în încercarea găsirii compromisului perfect dintre sportivitate și confort, inginerii francezi par să fi dotat mașina cu o suspensie care permite un ușor ruliu în virajele abordate mai sportiv și că sistemul de direcție este destul de puțin îmbunătățit față de varianta anterioară însă, în final, nu poți să nu concluzionezi că ai de-a face cu un vehicul mult mai bine închegat decât cel precedent.  Chiar și în privința sunetelor care pătrund în habitaclu, noul Clio asigură pasagerilor o călătorie liniștitoare.
În interior, spațiul destinat șoferului și pasagerului din dreapta este printre cele mai bune din segment însă ocupanții locurilor din spate se pot plânge de un ușor disconfort cauzat de înălțimea prea mică a plafonului. Din nefericire, în privința planșei de bord, designerii francezi par să fi sărit calul acoperind o suprafață prea mare cu un material plastic în culoarea caroseriei. Acesta, nu numai că pare disproporționat, dar se și reflectă în parbriz, afectând vizibilitatea.
Trecând peste micile inconveniente generate de alegerea, mai mult sau mai puțin fericită, a materialelor din care este realizat ansamblul de bord, trebuie notat plusul de ergonomie asigurat de dispunerea comutatoarelor care acționează sistemele de comandă, control și confort.
Fără doar și poate, la acest capitol, Clio IV se află printre liderii segmentului. Dacă adăugăm și utilitatea tabletei multimedia R-link, care grupează ansamblul funcțiilor şi datelor autoturismului într-o interfață uşor de utilizat, a patra generație Renault Clio poate fi considerată un rival puternic pentru vedetele clasei subcompacte europene, Ford Fiesta și Volkswagen Polo. De altfel, în 2013, modelul francez pare să-și fi depășit competitorii cu vânzări de 153.997 de unități.
În România, Renault Clio IV poate fi achiziționat cu un preț minim de 10.200 euro, iar varianta de top cu 14.500 de euro.
(Articol preluat din revista Capital care a apărut pe 29 iulie 2013)