Este vorba despre angajații de la subsidiara sa din Slovenia, Revoz. Această decizie a fost luată în contextul în care pandemia de coronavirus a redus cererea de maşini, au anunţat marţi reprezentanţii Revoz, transmite Reuters, citată de agerpres.
Revoz, unul din cei mai mari exportatori din Slovenia, produce modelele Clio, Twingo şi Smart Forfour electric. Printre principalele pieţe ale companiei se numără Franţa, Germania şi Italia.
„Din cauza incertitudinilor privind piaţa auto globală, ca efect al pandemiei şi în urma informaţiilor privind scăderea comenzilor la nivel mondial, Revoz va continua producţia cu două schimburi”, se arată într-un comunicat, transmis ca răspuns la o solicitare a Reuters.
„În cooperare cu Agenţia de Muncă din Slovenia, Revoz va organiza întâlniri consultative cu toţi angajaţii care vor părăsi compania – în jur de 400 de persoane, conform actualelor estimări”, se arată în comunicat.
Activitatea Revoz va fi reluată
În lua aprilie, Revoz a anunţat că va relua schimbul trei luna aceasta.
Slovenia, o ţară cu două milioane de locuitori, a înregistrat până în prezent 1.467 de cazuri de COVID-19, boală respiratorie provocată de noul coronavirus, şi 104 de decese. Slovenia este primul stat european care a proclamat sfârşitul epidemiei de COVID-19 pe teritoriul său şi şi-a redeschis frontierele, chiar dacă unele măsuri preventive rămân în vigoare.
Guvernul se aşteaptă în acest an la un declin al economiei de cel puţin 8%, după ce anul trecut PIB-ul a urcat cu 2,4%.
Producător de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.