Fabricarea unui automobil competitiv la un pret de numai 5.000 euro, constituie un obiectiv care nu a fost atins de nici un constructor din lume. Renault vrea sa depaseasca – prin noul model ce intra in fabricatie la Dacia Pitesti – limita minima de pret atinsa de piata, respectiv 6.000 de euro.
La inceputul saptamanii trecute, reprezentantii a 30 de companii franceze care furnizeaza componente si subansamble auto grupului Renault, au venit in Romania, pentru a stabili legaturi de colaborare cu firma pitesteana Automobile Dacia. Directorul general al companiei, Constantin Stroe, sustine ca din cei 87 de furnizori interni ai uzinei, doar 15 pot produce la nivelul exigentelor de calitate impuse de producatorul francez de automobile. Aportul furnizorilor la realizarea cifrei de afaceri a uzinei a fost estimat, pentru acest an, la 46% din 4.200 de miliarde lei.
Pana la lansarea pe piata a noului model de autoturism, lansare estimata pentru anii 2003-2004, cifra de afaceri a companiei va fi dependenta de modelul hibrid pregatit sa fie lansat in aceasta toamna. Aflata intr-o evidenta cadere pe piata, cu un volum al vanzarilor in 1999 cu 38% mai mic decat in 1998, Automobile Dacia are nevoie de un succes al noului model pentru a nu pierde teren in fata competitorilor externi care isi vand produsele pe piata romaneasca.
De succesul sau insuccesul noului autoturism pe piata interna va depinde, in mare masura, si evolutia pretului actiunilor Dacia la Bursa de Valori. Brokerii estimeza o stagnare a cotatiilor pana in luna septembrie, cand va avea loc expunerea noului model de autoturism. Madalina Costea, analist la INT Valori Mobiliare, considera ca imediat dupa ce noul autoturism va fi prezentat publicului, cotatiile pentru actiunile Dacia vor suferi modificari majore, dependente de contractele pe care compania le va incheia pentru noul produs. „Riscul unui plasament in actiuni Dacia a crescut in ultima perioada, dar si sansele de castig
sunt pe masura”, afirma Madalina Costea.