Cu 50 de milioane USD, Renault a cumparat 51% din actiunile celui mai important producator de autoturisme din Romania. Cei 29.000 de angajati ai Daciei au produs si vandut, in 1998, 100.000 de masini, ocupand pozitia de lider pe piata interna. In mariajul cu Renault, pitestenii au venit cu cladiri, utilaje, terenuri si muncitori. Plus facilitati fiscale si vamale importante. In schimb, francezii s-au angajat sa investeasca 219,7 milioane de dolari si sa faca din Dacia a doua marca a firmei Renault, introducand in fabricatie un nou produs, cu un grad de integrare de 60% si un pret estimativ de 6-8.000 USD.
Daca pana mai ieri angoasele celor de la Daewoo erau legate de importurile necontrolate de automobile si de aberatiile fiscale romanesti, acum grijile s-au inmultit. Compania sud-coreeana a platit, pentru 51% din pachetul de actiuni de la Craiova, 156 milioane USD. In banii acestia au intrat capacitati de productie pentru 3.000 de autoturisme pe an, cladirile aferente si 3.000 de muncitori. Terenurile nu au intrat in ecuatie, la timpul respectiv neexistand o lege care sa faca posibil acest lucru. Sud-coreenii stau cu chirie. Investitia este, pana in prezent, de 800 milioane USD. Ani la rand, Daewoo a navigat pe piata cu panzele in vant. Incearca sa o faca in continuare. ARD va primi, in cursul acestei saptamani, scrisoarea prin care compania solicita, conform OG nr. 67/1999, facilitatile acordate investitiilor mai mari de 50 milioane USD. Incercarea moarte nu are, dar probabilitatea ca statul roman sa se incontreze cu FMI este minima. Sud-coreenii va trebui sa gaseasca alte resurse pentru contracararea atacului la baioneta al companiei Renault. Producand o masina comparabila ca pret si performante cu oferta sud-coreenilor, francezii vor sa vanda deja mai mult de jumatate la intern, restul fiind destinat pietelor traditionale ale Daewoo.
Renault face jocurile
8 iulie 1999, 12:00
Ultima modificare în 8 iulie 1999, 15:00
Cu 50 de milioane USD, Renault a cumparat 51% din actiunile celui mai important producator de autoturisme din Romania. Cei 29.000 de angajati ai Daciei au produs si vandut, in 1998, 100.000 de masini, ocupand pozitia de lider pe piata interna. In mariajul cu Renault, pitestenii au venit cu cladiri, utilaje, terenuri si muncitori. Plus facilitati fiscale si vamale importante. In schimb, francezii s-au angajat sa investeasca 219,7 milioane de dolari si sa faca din Dacia a doua marca a firmei Renau
Etichete: arhiva
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- O familie din 4.000 si-a construit anul trecut casa de vacanta
- Aproape toate firmele si-au inghetat cresterile salariale si beneficiile
- Elicopterele Bell se dezmembreaza pala cu pala
- Parintii dau bani grei pentru a-si lansa copiii in Occident
- Cosmeticele romanesti au pierdut clientii cu bani,dar au succes la cei cu venituri mici
- Sicomed isi schimba stapanii printr-o majorare de capital
- Filierele afacerilor cu tabla si masini se sudeaza
- Productia in lohn fura mintile pantofarilor romani
- Lege pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 7/1998 privind preturile si tarifele produselor si serviciilor care se executa sau se presteaza in tara in cadrul activitatilor cu caracter de monopol natural, al celor supuse prin lege unui reg
- Vizele irosesc timpul turistilor