Cu 50 de milioane USD, Renault a cumparat 51% din actiunile celui mai important producator de autoturisme din Romania. Cei 29.000 de angajati ai Daciei au produs si vandut, in 1998, 100.000 de masini, ocupand pozitia de lider pe piata interna. In mariajul cu Renault, pitestenii au venit cu cladiri, utilaje, terenuri si muncitori. Plus facilitati fiscale si vamale importante. In schimb, francezii s-au angajat sa investeasca 219,7 milioane de dolari si sa faca din Dacia a doua marca a firmei Renau
Cu 50 de milioane USD, Renault a cumparat 51% din actiunile celui mai important producator de autoturisme din Romania. Cei 29.000 de angajati ai Daciei au produs si vandut, in 1998, 100.000 de masini, ocupand pozitia de lider pe piata interna. In mariajul cu Renault, pitestenii au venit cu cladiri, utilaje, terenuri si muncitori. Plus facilitati fiscale si vamale importante. In schimb, francezii s-au angajat sa investeasca 219,7 milioane de dolari si sa faca din Dacia a doua marca a firmei Renault, introducand in fabricatie un nou produs, cu un grad de integrare de 60% si un pret estimativ de 6-8.000 USD.
Daca pana mai ieri angoasele celor de la Daewoo erau legate de importurile necontrolate de automobile si de aberatiile fiscale romanesti, acum grijile s-au inmultit. Compania sud-coreeana a platit, pentru 51% din pachetul de actiuni de la Craiova, 156 milioane USD. In banii acestia au intrat capacitati de productie pentru 3.000 de autoturisme pe an, cladirile aferente si 3.000 de muncitori. Terenurile nu au intrat in ecuatie, la timpul respectiv neexistand o lege care sa faca posibil acest lucru. Sud-coreenii stau cu chirie. Investitia este, pana in prezent, de 800 milioane USD. Ani la rand, Daewoo a navigat pe piata cu panzele in vant. Incearca sa o faca in continuare. ARD va primi, in cursul acestei saptamani, scrisoarea prin care compania solicita, conform OG nr. 67/1999, facilitatile acordate investitiilor mai mari de 50 milioane USD. Incercarea moarte nu are, dar probabilitatea ca statul roman sa se incontreze cu FMI este minima. Sud-coreenii va trebui sa gaseasca alte resurse pentru contracararea atacului la baioneta al companiei Renault. Producand o masina comparabila ca pret si performante cu oferta sud-coreenilor, francezii vor sa vanda deja mai mult de jumatate la intern, restul fiind destinat pietelor traditionale ale Daewoo.