Renault intenționează să scadă prețul bateriilor destinate mașinilor electrice
Grupul auto francez Renault SA a făcut public luni un angajament pentru reducerea prețurilor bateriilor destinate automobilelor electrice, estimând o scădere de aproximativ 20%. Această decizie vine în urma încheierii unui parteneriat pentru adoptarea unei noi generații de celule pentru baterii și implementarea unui proces de producție inovator, menite să mențină competitivitatea companiei într-un sector auto tot mai dinamic și competitiv, conform informațiilor furnizate de Bloomberg.
În comunicatul de presă emis luni, Renault a detaliat că divizia sa specializată în vehicule electrice, Ampere, va adopta celule de baterii din litiu și fosfat de fier (LFP), alături de tehnologia tradițională nichel-cobalt-mangan (NCM) utilizată în prezent. Acest pas strategic este rezultatul unei colaborări strânse cu Contemporary Amperex Technology Co., un lider în tehnologia bateriilor din China, cu scopul de a dezvolta și implementa celulele LFP în viitoarele modele Renault.
În plus, Renault va colabora cu LG Energy Solution din Coreea de Sud pentru a dezvolta o nouă tehnologie de amplasare a celulelor de baterii în vehicule, cu scopul de a optimiza eficiența și costurile. Această inovație va contribui semnificativ la reducerea prețului final al bateriilor utilizate în gama sa de vehicule electrice, estimată să intre în vigoare începând cu anul 2026.
Producția va fi exclusiv în Europa
Un alt aspect important al acestei strategii este locația producției, care va avea loc exclusiv în Europa. Renault și partenerii săi își propun să creeze un lanț de producție local, cu un accent puternic pe crearea de valoare adăugată în regiune. Această mișcare nu doar că va contribui la stimularea economiei locale, dar va consolida și poziția Renault ca un jucător cheie în industria vehiculelor electrice din Europa.
În concluzie, angajamentul Renault de a reduce costurile bateriilor pentru automobilele electrice prin adoptarea tehnologiei LFP și optimizarea procesului de producție reflectă o strategie clară de adaptare la cerințele pieței și de asigurare a competitivității pe termen lung. Această mutare nu doar că va sprijini tranziția spre mobilitatea electrică durabilă, dar va oferi și consumatorilor o alternativă mai accesibilă și mai eficientă din punct de vedere al costurilor.
„Această decizie este un răspuns eficient şi de ultimă oră la volatilitatea de pe piaţă şi schimbările tehnologice”, a informat Ampere în comunicatul de presă, adăugând că bateriile de tip LFP vor echipa „mai multe” modele de automobile Renault şi Alpine în următorii ani.
Prin integrarea tehnologiei celulelor LFP (litiu și fosfat de fier), Renault se adaptează la schimbarea din industria auto, abandonând bateriile de tip nichel-cobalt-mangan, care sunt mai costisitoare. Divizia Ampere va menține producția ambelor tipuri de baterii. Constructorii auto europeni întâmpină dificultăți în a concura cu modelele mai accesibile din China, chiar și în contextul noilor tarife vamale impuse de Bruxelles pentru a reduce importurile de vehicule chinezești.