40% din suma menționată vor fi folosite pentru fabricile din Hexagon. Conform Financial Times, grupul va face aceste investiții în ciuda propriilor estimări care arată o scădere prelungită a vânzărilor din această zonă a lumii. „Renault are nevoie de uzine competitive, adaptate piețelor în care operază” se arată în comunicatul privind „Startegia Industrială” a companiei, document dat publicității miercuri. În partea de vest a continentului, Renault se va axa pe produse cu o valoare adăugată mare, vehicule din clasele medii și superioare, comerciale ușoare și mașini electrice, în timp ce pentru restul lumii miza este pusă pe extinderea capacităților și pe adaptarea produselor la caracteristicile piețelor de desfacere. „Performanțele și competitivitatea fabricilor noastre vor fi cruciale pentru succesul noului plan industrial care va intra în vigoare. Strategia ne va permite să ne ajustăm producția la cererea mondială, fără a închide uzine și fără să facem disponibilizări”, a declarat Carlos Ghosn, președinte și CEO al Renault.

Franța va fi baza producției de vehicule electrice

Odată cu intrarea în producție a modelului electric ZOE la Flins și a lui Kangoo ZE la Mauberge, până în 2015 circa 80% dintre mașinile electrice vândute la nivel mondial de Renault vor fi produse în Franța. Peste doi ani centrul de producție al bateriilor de la Flins va deveni operațional și va avea o capacitate instalată de 100.000 de unități pe an. Pentru uzina din Sandouville, șeful Renault a alocat producția unui nou vehicul comercial a cărui cadență estimată este de 100.000 de unități anual. În același timp, uzina de la Douai, va avea în sarcină, începând cu 2014, dezvoltarea unei noi game de autoturisme din segmentele superioare. Pentru noile vehicule va fi utilizată o platformă furnizată de Nissan.
În afara Franței, al doilea mare centru de producție al grupului este Spania. Cele patru unități de producție din acest stat „au viitorul asigurat”, iar pentru uzina de la Valladolid este deja stabilită intrarea în producție a micuțului model electric Twizy încă din acest an. În Slovenia, la Novo Mesto, vor fi asamblate vehiculele compacte ale grupului francez – Twingo, Wind și Clio Campus -, iar din 2013, tot acolo va fi produs pentru Daimler viitorul smart cu patru locuri.
Conform oficialilor Renault, investițiile din afara Franței vor fi direcționate în special către uzinele din Brazilia, India și Rusia, iar fabrica de la Tanger, în Maroc, va demara producția în 2012 la o capacitate de 30 de vehicule pe oră. Aici vor fi produse o serie de modele din gama „entry” (Logan) care vor fi comercializate pe piețe din Europa, Africa, Mexic și Orientul Mijlociu.

Rezultate financiare încurajatoare

După ani buni în care strategia Renault nu și-a arătat roadele iar lăudatul plan ”Renault Contract 2009” a eșuat lamentabil, rezultatele financiare estimative pentru 2010 date publicității cu câteva zile în urmă arată o ușoară îmbunătățire a situației grupului din Hexagon. Conform Renault, veniturile au fost 38,79 miliarde de euro, în creștere cu 16,6% față de cele din 2009, iar marja operațională a fost de 2,8%. În 2009 marja grupului a fost negativă (-1,2%). „Renault poate aunța deja că, grație unor rezultate comerciale bune și unui control strict al costurilor, grupul și-a depășit obiectivul în privința lichidităților disponibile și și-a redus datoriile până la 1,4 miliarde euro”, a menționat Carlos Ghosn.

Din nefericire, nici comunicatul Renault și nici declarațiile lui Carlos Ghosn nu fac nici o referire la potențiale investiții destinate activităților grupului din România.