În lupta cu principalii concurenți de pe piața europeană Renault avea nevoie de un SUV mare. În acest context, Koleos a ajuns pe piață mizând pe design, echipamente și confort, dar fără pretenția de a se bate cu liderii segmentului.
Numele Koleos nu este deloc nou pentru cei care cunosc istoria recentă a mărcii Renault. Primul vehicul cu această denumire a apărut în 2007 ca frate al modelului Samsung QM5, însă succesul acestui SUV compact a fost limitat. De altfel, din acest motiv – mai puțin de 5.000 de unități au fost vândute în Europa în 2015 – modelul a fost oprit de la comercializare acum doi ani. Pe măsură ce segmentul SUV-urilor de clasă D a dovedit reale posibilități de creștere, francezii de la Renault au luat în calcul o revenire a lui Koleos, însă cu un design mult europenizat și înrudit mai clar cu restul gamei producătorului din Hexagon. Și dimensiunile au crescut, noul model având o ungime de 4.670 mm, iar interiorul a fost împrumutat, cu modificările firești, de la sedanul premium Talisman. De altfel, așa cum Talisman este considerat vârful de gamă al sedanurilor Renault, Koleos poartă cu mândrie titulatura de port-drapel al familiei de SUV-uri din care mai fac parte Captur și Kadjar.
Versiunea testată de Capital, dotată cu propulsorul Energy dCi 175 și tracțiune integrală, s-a dovedit spațioasă și confortabilă în timpul rulării pe asfalt. În viraje și pe șosele cu denivelări, sistemul de direcție a arătat slăbiciunile deja cunoscute ale majorității modelelor Renault, mai puțin cele dotate cu 4Control. În acest caz, vehiculul francez pierde puncte importante în bătălia cu vehicule precum Ford Edge, Hyundai Santa Fe sau KIA Sorento. În teren accidentat, Koleos recuperează rapid decalajul avut față de concurenții menționați, dar nu se ridică la performanțele unui Volkswagen Touareg. În ciuda inferiorității manifestate față de modelul german, SUV-ul Renault depășește cu încăpățânare majoritatea obstacolelor, doar unghiurile de atac și degajare dând bătăi de cap utilizatorilor la trecerea prin vaduri.
Toate cele de mai sus arată clar că inginerii și designerii de la Renault au gândit Koleos mai mult ca un SUV destinat asfaltului, confortul peste medie din habitaclu fiind obținut printr-un compromis logic în care a avut de pierdut fermitatea suspensiilor și a direcției. Intrat într-un segment pe care analiștii JATO Dynamics îl văd atingând 300.000 de unități pe piața europeană la nivelul anului 2020, Renault Koleos are mari șanse de a seduce doritorii de SUV-uri mari care preferă confortul, spațiul și tehnologia în detrimentul performanțelor dinamice de top. Și la capitolul preț SUV-ul Renault are darul de a atrage atenția. Asta pentru că varianta de bază – Life, Energy dCi 175 X-TRONIC 4X2 – costă 30.500 de euro, sub oferta concurenței, iar modelul de top – Intens, Energy dCi 175 X-TRONIC All-Mode 4WD – ajunge la 37.500 de euro, un preț foarte bun pentru acest segment.
Caracteristici tehnice Renault Koleos
Motor 2.0 dCi
Capacitate cilindrică 1995 cmc
Putere 175 CP
Combustibil motorină
Viteza maximă 192 km/h
Accelerație 0-100 km/h 9,5 sec.
Consum mediu 5,8 l/100 km
Emisii CO2 156 g/km
Preț 37.500 euro