Odată ce ai trecut de la stadiul de tânăr zburdalnic la cel de familist cu copii apar și primele probleme legate de transport. Nu vorbim aici despre tramvai sau metrou, ci despre vehiculul personal pe care ești nevoit să îl transformi dintr-un atlet năbădăios într-un cărăuș docil și confortabil, bun pentru transportul de acasă la birou sau invers, dar și pentru atât de așteptatele concedii. Schimbarea de statut atrage după sine o mulțime compromisuri, iar mașina face parte, mai mult sau mai puțin dorit, dintre acestea.

 

Majoritatea celor care se pregătesc să facă trecerea de la hatchback-ul tinereții la break-ul maturității își imaginează că „vitejiile” de altădată iau, definitiv, sfârșit. Iar sentimentul nu este tocmai plăcut. Ei bine, pentru acei deznădăjduiți ajunși în postura de adulți cu familie, deși în corpul lor se zbate încă o inimă de adolescent, producătorii auto au găsit soluția: break-urile sportive. Desigur, cei cu posibilități financiare mari pot alege întotdeauna un „shooting brake” cu emblemă simandicoasă, însă pentru oamenii de rând soluția optimă poartă numele – destul de lung – Renault Megane Estate GT Energy TCe 205 CP. Francezii nu sunt singurii care au descoperit această nișă din zona break-urilor, însă modelul testat de Capital cu doar câteva zile în urmă poate fi considerat un etalon. Asta pentru că, pe lângă cei peste 200 CP și cutia EDC cu șapte trepte, vehiculul ascunde în interior o ambianță aparte, cu scaune sport puternic profilate astfel încât ocupanții să fie bine „ancorați” în virajele abordate agresiv. Unde mai pui că, un ochi avizat, va descoperi pe caroserie inscripția 4Control care, în cazul Renault, înseamnă un sistem de direcție cu patru roți viratoare care la viteză redusă permite roților din spate să se rotescă în direcția opusă celor din față micșorând astfel raza

de bracare, iar la viteze mari poziționează toate cele patru roți în aceeași direcție pentru o stabilitate sporită. Cu un astfel de pachet tehnic este limpede că modelul despre care vorbim nu poate fi un simplu break, ci mai degrabă unul care se poate transforma – prin simpla selectare a modului de condus – dintr-un cărăuș confortabli într-un vitezist temperamental.

Cei care optează pentru un astfel de break sportiv nu au multe variante pe piață. Principalii concurenți ai modelului Renault Megane Estate GT Energy TCe 205 CP sunt Opel Astra Sports Tourer, Seat Leon ST și Ford Focus Wagon în versiunile cu cele mai puternice motoare și, desigur, cu cele mai mari prețuri de achziție.

Așa cum era de așteptat, perfomanțele spațiosului Megane Estate (portbagajul poate găzdui între 521 și 1.504 litri) vin la pachet cu un dezavantaj: consumul de carburant. În ciuda datelor din catalogul producătorului, care anunță un consum mediu de 6 litri / 100 km , la finalul celor mai bine de 600 km parcurși în timpul testului, computerul de bord s-a încăpățânat să afișeze 8,1 l / 100 km.  Pe lângă consumul destul de mare, dar logic dacă avem în vedere sistemul de propulsie performant, un alt detaliu care poate da de gândit doritorilor este prețul de achiziție. Dacă un Megane Estate obișnuit are un preț de bază de doar 15.950 de euro, varianta GT Energy TCe 205 CP ajunge la 25.900 de euro, iar adăugarea unor opționale precum pachet „Easy Parking”, sistem multimedia R-LINK 2 8,7 inci cu sonorizare BOSE, Head-Up display, trapă din sticlă cu acționare electrică și pachet „Drive Safely”, poate urca suma până la 29.030 euro.

 

Caracteristici tehnice Renault Megane Estate GT

Motor                                                   1.6 TCe

Capacitate cilindrică                        1.618 cmc

 

Putere                                                  205 CP

Combustibil                                        benzină

Viteza maximă                                  230 km/h

Accelerație 0-100 km/h                 7.4 sec.

Consum mediu                                 6.0 l/100 km

Emisii CO2                                           134 g/km

Preț                                                       29.030 euro