TEST Renault Megane Sedan – revenire la rădăcini

Un nou vehicul cu pretenții la locurile fruntașe din segmentul sedanurilor compacte este disponibil din această lună pe piața românească. Renault Megane Sedan face uitate greșelile modelului Fluence și amintește clienților de atuurile primei variante comercializate între 2003 și 2009.

Prezentat cu fast la expoziția auto de la Paris, modelul Renault Megane Sedan – destinat strict zonei est-europene și câtorva state din Africa de Nord și Orientul Mijlociu – și-a arătat calitățile și defectele în timpul unui test internațional desfășurat în Polonia, pe impresionantele autostrăzi din jurul Varșoviei, dar și pe șoselele aglomerate care leagă metropola poloneză de Serock. Încă din start a fost limpede că varianta sedan nu este doar un hatchback căruia i-a fost atașat un portbagaj destinat celor care preferă mașinile în trei volume. Asta în ciuda faptului că partea frontală este identică. Mai degrabă designerii au gândit cele două variante Megane în paralel fapt dovedit de lniile elegante care leagă partea din spate de panourile laterale și de stâlpii C care se arcuiesc frumos către plafon. De altfel, la capitolul design, modul în care francezii au gândit această conexiune dintre portbagaj și restul caroseriei pare elementul definitoriu al variantei sedan. Odată cu această soluție tehnică francezii au găsit și soluția optimă pentru a majora spațiul destinat pasagerilor din spate fără a afecta dimensiunile considerabile ale portbagajului. O comparație cu partenerii din segment ne arată că Megane Sedan are unul dintre cele mai spațioase habitacluri, dar și un portbagaj de 550 de litri care depășește ofertele unor modele precum Opel Astra Sedan sau Volkswagen Jetta.

În interior, toate detaliile corespund variantei hatchback. O planșă de bord modernă, dominată de afișajul central de dimensiuni mari, scaune destul de confortabile și sisteme de comandă și control cât se poate de bine ancorate în realitățile anului 2016. E drept că sistemul de navigație și multimedia are încă mici probleme de răspuns la comenzile șoferului, iar compexitatea lui necesită destul de mult timp pentru acomodare, însă puține vehicule din segment se pot lăuda cu o ofertă atât de bogată în domeniul echipamentelor de comandă și control.

Adio Fluence

Conform noului director general al Renault Commercial Roumanie, Hakim Boutehra, cu care Capital a avut ocazia de a schimba câteva opinii despre noul model, „noul Megane Sedan a fost gândit astfel încât să satisfacă dorințele clienților fostului model cu același nume (n.n. – comercializat între 2003 și 2009). Vreau să vă amintesc că noi am vândut 35.000 de unități ale vechii generații Megane Sedan în România. Aceste cifre foarte bune demonstrează că acel model se plia perfect pe necesitățile românilor. E drept că, apoi, Fluence nu a mai avut succesul lui Megane Sedan. Am pierdut ceva din ADN-ul mașinii care ne adusese vânzări foarte bune, dar acum am remediat aceste probleme și noul Megane Sedan are toate atuurile pentru a fi un demn urmaș al variantei anterioare cu același nume”.  Nimic mai adevărat. În timp ce Fluence a pierdut mult din atuurile fostului Megane Sedan, noul model readuce în atenția clienților un design modern și funcțional.  Iar ținuta de drum este și ea, în cazul noului Megane Sedan, mult îmbunătățită. Atât varianta dotată cu propulsorul 1.5 dCi 110 cât și pe cea 1.6 dCi 130 au, pe hârtie, cifre care pun Megane Sedan în vârful clasamentului sedanurilor compacte, mai ales în privința consumului și a emisiilor de CO2. În plus, același Hakim Boutehra susține că „această mașină va aduce vânzări importante și o bună cotă de piață companiei Renault România și va avea un impact pozitiv asupra imaginii brandului. De altfel, toate noile modele Renault au îmbunătățit percepția clienilor și au majorat valoarea de revânzare a mărcii. În Europa de Vest, în medie, modelele noastre se vând acum second-hand cu prețuri cu 10% mai bune”. Acest detaliu, aparent insignifiant, are o importanță majoră atunci când vine vremea schimbării mașinii cu una  nouă.

La capitolul preț, noul Megane Sedan se menține în media segmentului. Varianta de bază, Life, cu noul motor Sce 115 CP, costă cu TVA 14.800 de euro, iar vârful de gamă, Intens, Energy dCe 110 CP cu transmisie EDC ajunge la 20.700 de euro. În opinia noastră, echiparea Zen, cu propulsorul Energy dCe 110 CP, care costă 18.000 de euro este opțiunea sigură pentru cei care au nevoie de o mașină spațioasă, de statut, cam zgomotoasă și fără mari valențe sportive, dar prietenoasă cu buzunarul în privința consumului și a taxelor de înmatriculare.

 

Caracteristici tehnice Renault Megane Sedan 1.5 dCi – 110 CP:

Motor                                      1.5 dCi

Capacitate cilindrică            1.461 cmc

Putere                                    110 CP

Combustibil                           motorină

Viteza maximă                      190 km/h

Accelerație 0-100 km/h       11,6 sec.

Consum mediu                    3,7 l/100 km

Emisii CO2                            95 g/km

Preț                                         18.000 euro