Renault are în plan să separe operațiunile din domeniul vehiculelor electrice de cele din domeniul motoarelor cu combustie, însă acest lucru nu va genera probleme în cadrul relației cu partenerii japonezi.
Anunțul a fost făcut de directorul general de la Renault, Luca de Me. Acesta a subliniat faptul că planul constructorului francez nu este destinat perturbării alianţei globale cu partenerii japonezi Nissan Motor Co. şi Mitsubishi Motors Corp, scrie Bloomberg.
Totodată, el a subliniat faptul că nu vrea să impună nicio decizie strategică partenerilor și de asemenea nu vrea să pună nici în pericol alianța.
„Cel mai bun lucru pe care pot să îl fac este să propun idei într-un mod care să arate că nu am de gând să pun în pericol alianţa. Nu vreau să impun nicio decizie strategică celor de la Nissan şi Mitsubishi”, a spus Luca de Meo la finalul primei sale vizite în Japonia de la numirea în postul de CEO al Renault în 2020.
Menționăm faptul că precizările directorului Renault vin în contextul în care planul lui Luca de Meo de a crea o divizie Renault dedicată vehiculelor electrice care va avea sediul în Franţa pune presiune asupra partenerilor japonezi să aleagă dacă mizează pe viitorul Renault ca producător de vehicule electrice sau pe operaţiunile sale tradiţionale.
De ce sunt cei de la Nissan îngrijorați?
Mai exact, Bloomberg scrie că o astfel de transformare radicală a Renault ar putea implica şi revizuirea legăturilor de capital, inclusiv posibila vânzare a unei părţi din participaţia de 43% din acţiunile Nissan deţinută de Renault.
Totuși, atât Luca de Meo, dar şi preşedintele Renault, Jean-Dominique Senard, sunt de părere că nu este momentul pentru o vânzarea având în vedere prețul redus al acțiunilor.
Trebuie menționat faptul că situația este cu atât mai îngrijorătoare pentru parteneri în contextul în care Renault deţine 43% din acţiunile Nissan. De cealaltă parte, constructorul japonez deţine doar 15% din titlurile Renault şi nu dispune de drepturi de vot la constructorul francez.
Acest dezechilibru de putere a fost un punct sensibil în relaţia dintre cele două companii şi acest lucru a ieşit la lumină în 2018 odată cu arestarea în Japonia a fostului preşedinte Carlos Ghosn care a pus sub semnul întrebării viitorul alianţei.
Se pre că unul din motivele care a stat la baza înlăturării lui Ghosn a fost îngrijorarea că în calitate de preşedinte la ambele companii va promova o integrare mai mare între Renault şi Nissan.
Ce plan are Renault pentru mașinile electrice?
Amintim faptul că încă de săptămâna trecută , Renault a prezentat un plan care prevede separarea operaţiunilor din domeniul vehiculelor electrice şi înfiinţarea unei a doua entităţi care se va concentra pe motoarele cu combustie internă şi care va avea sediul în afara Franţei.
„Pot să plătesc pentru produse până în 2025. Toate lucrurile pe care le fac, precum ideea unei companii dedicate vehiculelor electrice, sunt destinate să permită Renault să aibă acces, cumva, într-o modalitate creativă la finanţare, pentru a putea finanţa următoarea fază a planului în care creau ca Renault să urmeze o abordare foarte modernă”, a subliniat Luca de Meo.
Menționăm faptul că planurile Renault prevăd că entitatea dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-TECH va include şi operaţiuni din România.