Începând cu luna septembrie 2012, Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia are un nou director. Cornel Olendraru. Acesta este al patrulea manager român de top numit în cadrul Grupului Renault în Romania, în ultimii ani, după Sorin Buşe la Renault Technologie Roumanie (2010), Aurelia Leoveanu la Renault Crédit International (2012) şi Anica Muntean la Centrul Tehnic Titu (2012).
Cornel Olendraru, în vârstă de 42 de ani, s-a alăturat Uzinei Mecanica şi Şasiuri Dacia în anul 2010 în funcţia de director fabricaţie şi preia responsabilităţile de management al întregii uzine de la Jacques Eudeline, care urmează să iasă la pensie. Cornel Olendraru va coordona activitatea celor 3.800 de angajaţi ai Uzinei Mecanica şi Şasiuri Dacia, a doua mare uzină situată pe platforma industrială de la Mioveni.
„Este începutul unei mari provocări profesionale. În primul rând, pentru că acest nou post implică gestiunea celei mai complexe uzine mecanice din Grupul Renault în lume, care înglobează foarte multe tehnologii de fabricaţie: turnătorie aluminiu sub presiune, uzinare, asamblare de cutii de viteze pentru gamele de maşini Dacia, Renault şi Nissan, asamblare de motoare benzină (tip K7 şi H4), sudură şi asamblare de osii şi punţi, în principal pentru Dacia (Logan şi Duster). Apoi, mai important, deoarece presupune conducerea unei echipe mari şi diverse, cu rezultate, exigentă în ceea ce priveşte calitatea produselor care pleacă din uzină, o echipă pe care o respect, care m-a primit bine şi cu care lucrez minunat de mai bine de doi ani. Cu ei împărtăşesc un ataşament sufletesc special pentru marca Dacia şi îmi doresc sa îi ajut să se autodepăşească în permanenţă”, a declarat Cornel Olendraru.
Întinsă pe o suprafaţă de 16 hectare, Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia (UMCD) este cea de-a doua mare uzină situată pe platforma industrială de la Mioveni şi prima uzină din cadrul Grupului Renault în lume din punct de vedere al diversităţii proceselor. Uzina are 3.800 de angajati, din care 27% femei. Sistemul de producţie Renault (SPR), „motorul” de performanţă Renault, este introdus încă din anul 2002. În cele şapte departamente de fabricaţie ale Uzinei sunt produse piesele brute din aluminiu, se uzinează şi se asamblează motoarele şi cutiile de viteze, se montează punţile faţă şi spate, se presează şi se sudează osiile şi cadrele GMP (grup moto propulsor) pentru vehiculele din gama Dacia, Renault şi Nissan asamblate la Mioveni şi în alte uzine din lume.