"Schimbarea perspectivei de rating a Renault la pozitivă reflectă îmbunătăţirea performanţei operaţionale şi financiare a companiei în ultimii doi ani, sprijinită de cererea în creştere de maşini din Europa Occidentală, principala piaţă a Renault, precum şi de succesul programului de reînnoire a producţiei, care a avut ca rezultat îmbunătăţirea cotei sale de piaţă în Europa Occidentală", a explicat Falk Frey, vicepreşedintele Moody's. 

"În următorii ani, noile reduceri de costuri, de pe urma alianţei cu Nissan şi Mitsubishi, ar trebui să ajute compania să aibă o situaţie bună, pentru a face faţă viitoarelor provocări, cum ar fi tranziţia spre vehicule cu combustibil alternativ sau dezvoltarea vehiculelor fără şofer", a adăugat acesta. 

În ultimii trei ani, Renault şi-a întărit situaţia financiară şi profilul de creditare, prin îmbunătăţirea marjei operaţionale. Moody's se aşteaptă la o îmbunătăţire suplimentară a acestui indicator în următoarele 18 – 24 luni, pe fondul redresării de pe pieţele auto din Brazilia şi Rusia, a reducerilor continue de costuri şi a lansării de noi modele, se arată în comunicatul agenţiei de evaluare financiară. 

De asemenea, Renault a generat un flux de numerar pozitiv de aproximativ cinci miliarde de euro în perioada 2011-2016 sau în medie 0,8 miliarde de euro pe an, pe fondul dividendelor importante de pe urma participaţiei deţinute la Nissan. 

Cu aproximativ 55% din vânzări realizate pe pieţele europene în primul semestru din 2017, Renault a beneficiat de pe urma redresării cererii pentru maşini în Europa Occidentală, proces care a început în 2014. 

În condiţiile în care Moody's se aşteaptă ca în acest an livrările de vehicule uşoare în Europa să urce cu doar 1%, Renault rămâne vulnerabilă la potenţiale turbulenţe în regiune. Totuşi, agenţia crede că Renault va fi mai rezistentă în cazul unei crize comparabilă cu cea din 2008-2009, ţinând cont de îmbunătăţirea diversificării geografice şi a succesului gamei sale entry-level, care va ajuta compania să-şi majoreze vânzările şi cota de piaţă mai ales pe pieţele emergente. 

Luni, Renault a raportat o creştere de 8,5% a volumului de vânzări globale în anul 2017, până la o cifră record de 3,76 milioane de autoturisme şi utilitare uşoare, graţie consolidării mărcii ruseşti Lada, revenirii grupului pe piaţa din Iran şi intrării pe piaţa din China. 

Grupul a precizat că aceste cifre, care includ mărcile Renault, Dacia, Alpine şi Samsung Motors, precum şi pentru prima dată vânzările de automobile marca Lada (Avtovaz), reprezintă al cincilea an consecutiv de creştere a volumelor de vânzări. 

Mărcile Renault şi Dacia au înregistrat noi recorduri de vânzări, cu 2,670 milioane, respectiv 655.235 de vehicule vândute. Vânzările Lada au crescut cu 17,8% până la 335.564 vehicule, însă cele ale Renault Samsung Motors au scăzut cu 10,1% până la 99.846 de vehicule. 

În Europa, înmatriculările grupului au crescut cu 5,6% până la 1,911 milioane vehicule. Marca Renault a înregistrat o creştere de 3,7% în timp ce marca "low cost" Dacia a înregistrat un record de vânzări în Europa cu 463.712 vehicule înmatriculate, creştere de 11,7%. 

În ceea ce priveşte perspectivele pentru 2018, grupul francez mizează pe o creştere de 2,5% comparativ cu 2017 şi pe un avans de 1%, atât în Franţa, cât şi în Europa. 

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. 

AGERPRES