Al doilea mare producător auto nipon, după Toyota, a anunţat că vrea să devină cel mai mare jucător global în sectorul aşa numitelor „vehicule cu emisii zero” (ZEV), inclusiv un nou model dezvoltat împreună cu grupul auto german Daimler. Conform AP și AFP, Nissan, deţinută în proporţie de 43,8% de partenerul Renault, a vândut 15.000 de modele electrice Leaf, singurul model pe care îl produce compania niponă, dar intenţionează să lanseze încă şapte modele.
„Mai mulţi consumatori cer produse care să corespundă valorilor lor, inclusiv maşini şi camioane cu emisii scăzute de carbon. În acelaşi timp, noi folosim tehnologia pentru a ne face fabricile mai eficiente şi mai ecologice”, a afirmat Carlos Ghosn, preşedinte şi director general al Nissan. Acesta a explicat că majorarea vânzările vine de pe pieţele emergente, iar Brazilia, India şi Rusia vor depăşi cererea de automobile din Japonia.
În primul trimestru fiscal din 2011 Nissan a vândut 1.056.000 vehicule pe plan mondial, în creştere cu 10,6% faţă de perioada similară din 2010.
Sursa: Agerpres