Venirea Ford in Romania nu este un pericol atat de mare pentru Renault, in principal pentru ca Dacia detine circa o treime din cota de piata interna, lucru ce nu se intalneste nicaieri in lume, a declarat, pentru Capital Online, liderul Renault pentru Regiunea Euromed, Christian Esteve."Este normal ca o mica parte din cota de piata sa fie pierduta in favoarea Ford, insa vom lupta pentru a ne asigura ca nu pierdem prea mult. In acelasi timp, suntem incantati de venirea Ford in Romania, intrucat n
Venirea Ford in Romania nu este un pericol atat de mare pentru Renault, in principal pentru ca Dacia detine circa o treime din cota de piata interna, lucru ce nu se intalneste nicaieri in lume, a declarat, pentru Capital Online, liderul Renault pentru Regiunea Euromed, Christian Esteve.
„Este normal ca o mica parte din cota de piata sa fie pierduta in favoarea Ford, insa vom lupta pentru a ne asigura ca nu pierdem prea mult. In acelasi timp, suntem incantati de venirea Ford in Romania, intrucat ne place competitia si cred ca acet lucru va stimula latura inovativa si lansarea de modele noi, mai bune si mai accesibile”, a explicat reprezentantul Renault.
Pe de alta parte, Esteve a precizat ca in privinta fortei de munca, daca Ford va incerca sa atraga inginerii de la Renault, acest lucru va fi o confirmare a calitatii „scolii” sale.
„Renault este o scoala de ingineri in Romania si nu numai. Daca cineva doreste sa atraga oameni de la noi, acest lucru inseamna ca suntem cei mai buni”, a precizat Christian Esteve. Acesta a adaugat ca oricum, Renault isi stimuleaza angajatii astfel incat acestia sa fie cat mai putin tentati de un alt loc de munca.
Renault Technologie Roumanie a inaugurat, joi, centrul tehnic de la Titu, investitie care poate ajunge pana la circa 400 milioane de euro, pe o suprafata de 330 de hectare, un teren ce a apartinut unei foste baze aeriene situata la jumatatea drumului dintre Bucuresti si Ploiesti. Suprafata construita a cladirilor va avea 80.000 de mp. Pe langa acest centru, potrivit lui Esteve, Renault se va ocupa indeaproape si de construirea unei noi gari in aceasta zona, pentru a permite tranzitul navetistilor care vor lucra in centrul Tehnic.
Centrul tehnic de la Titu, unde in prima faza (n.r. urmatoarele 18 luni) vor fi investite 98 de milioane de euro, va realiza o parte din testele pentru vehicule si organe mecanice concepute de birourile de proiectare ale grupului Renault. Centrul de la Titu vine in completarea centrelor din Aubevoye si Lardy din Franta, acolo unde Renault continua sa investeasca pentru a le mentine la cel mai inalt nivel.
Centrul de la Titu va cuprinde bancuri de incercari destinate vehiculelor intregi si componentelor .
La Titu vor fi angajati 3.000 de ingineri care se vor alatura celor 1.300 din Bucuresti si 700 din Pitesti. Inginerii de la Titu vor testa rezistenta la frig, expunerea la soare si modul de comportare in ploaie al automobilelor, pe o lungime de 30 de km de piste ce vor fi construite aici. Acestea vor cuprinde inelul de viteza, pistele deformate si zone de apa, care vor produce conditii de rulare a masinilor in situatii reale.
Toate acestea vor fi completate de un laborator de analiza a meterialelor. Demararea activitatii este prevazuta pentru 2009.