Renault Group a făcut public un plan pentru transformarea sistemului său industrial, având ca rezultat estimat o reducere a costurilor per vehicul. Până în anul 2027, se preconizează o scădere cu 30% a costurilor pentru vehiculele care funcționează cu motoare termice și o reducere cu 50% pentru vehiculele electrice.
Renault Group a anunțat, într-un comunicat de presă, lansarea unui plan de transformare profundă a sistemului său industrial. Această etapă este parte a planului strategic Renaulution. Ea are ca obiectiv transformarea Renault Group într-o companie auto de nouă generație (Next Gen).
Potrivit comunicatului, se estimează o reducere a costurilor industriale per vehicul până în 2027, cu o diminuare de 30% pentru vehiculele cu motoare termice și cu 50% pentru cele electrice. Planul vizează, de asemenea, reducerea duratei de dezvoltare a vehiculelor de la trei la doi ani. Prin aceste măsuri, grupul urmărește o accelerare semnificativă. În plus, stabilește obiective ambițioase conform comunicatului emis de Renault Group.
„Grupul trece astfel la o treaptă superioară de viteză şi îşi stabileşte obiective ambiţioase”, se arată în comunicatul Renault Group.
Conținutul și obiectivele acestui plan
Thierry Charvet, Chief Industry & Quality Officer al Renault Group, a detaliat conținutul și obiectivele acestui plan. Reprezentantul Renault Group a menționat că Re-Industry reprezintă un plan de transformare completă.
El a arătat că obiectivul principal este de a valorifica punctele forte ale companiei, accelerând procesele deja eficiente, îmbunătățind și reinventând întregul sistem industrial. Transformarea propusă are ca scop crearea unui sistem mai agil, mai performant și mai competitiv. Acest lucru va permite companiei să răspundă mai prompt cerințelor și așteptărilor clienților săi.
Renault Group subliniază că deține resurse solide pentru a face față momentului istoric crucial prin care trece industria auto.
Uzinele Renault Group, în fruntea clasamentului Harbour Report
Potrivit reprezentanților Renault Group, rezultatele de înaltă calitate ale companiei au înregistrat progrese notabile. Nivelul de fiabilitate al vehiculelor a înregistrat o creștere semnificativă în doar doi ani, atingând cele mai ridicate standarde.
„Uzinele sale apar în mod regulat în fruntea clasamentului Harbour Report™, un studiu independent de referinţă în industria auto din întreaga lume şi care permite compararea productivităţii site-urilor industriale”, mai spune compania.
Renault Group se află printre primele trei companii la nivel mondial în ceea ce privește performanța energetică și reducerea emisiilor industriale de CO2. De asemenea, a fost primul producător care a adoptat un concept de Metaverse industrial. Intenționează să rămână lider în acest domeniu, accelerând continuu procesul de digitalizare a sistemului său industrial și consolidând abilitățile echipei sale.
Re-Industry vizează să revigoreze toate sectoarele clasice ale performanței industriale
Potrivit declarațiilor, planul Re-Industry vizează să revigoreze toate sectoarele clasice ale performanței industriale. Are în vedere să reinventeze producția și să dezvolte procese inovatoare. Acest lucru permite Renault Group să își propună un timp de fabricație de doar nouă ore pentru viitorul model Renault 5.
Cu aproximativ 12.000 de dispozitive conectate în întreaga lume și generând două milioane de rapoarte de date pe minut și trei miliarde pe zi, Metaverse-ul industrial al Renault Group facilitează o producție mai rapidă și eficientă. De asemenea, această abordare contribuie la reducerea costurilor și a amprentei de carbon a proceselor industriale.
Implementarea Metaverse-ului a dus la economisirea a 270 de milioane de euro
În anul 2023, implementarea Metaverse-ului a dus la economisirea a 270 de milioane de euro pentru grup. Conectarea tuturor stațiilor de lucru și a întregului ecosistem (transport, furnizori etc.) reprezintă un element crucial care permite Renault Group să reducă cu 60% timpii de livrare a vehiculelor și să diminueze la jumătate amprenta de carbon a producției sale de vehicule, conform reprezentanților companiei.
De asemenea, Renault Group a subliniat că inteligența artificială a permis o abordare predictivă a consumului de energie, contribuind la reducerea cu 20% a consumului de energie al siturilor industriale ale Grupului.
300 de aplicații operaționale de inteligență artificială
În prezent, sistemul industrial al Renault Group cuprinde peste 300 de aplicații operaționale de inteligență artificială. Ele sunt legate de analiza imaginilor sau a sunetelor.
“De exemplu, aplicaţia POK.AI.OK încorporează concepte de inteligenţă artificială într-un sistem de control vizual industrial autonom, de înaltă performanţă. (…) Obiectivul este creşterea la 3.000 de aplicaţii până în 2025.
Aceste diverse proiecte vor sprijini şi aplicarea la nivel industrial a noilor tehnologii precum «Software Defined Vehicle», electronica de putere, asamblarea de baterii şi motoare electrice. De asemenea, va contribui, prin viteza de procesare, la reducerea timpului de industrializare a vehiculelor”, se mai arată în comunicat.
Compania subliniază că utilizarea Metaverse-ului oferă o monitorizare și o vizibilitate extinse asupra mediului de lucru, facilitând astfel actorilor implicați să dobândească agilitate și autonomie în procesul de luare a deciziilor. Compania a confirmat fabricarea a opt vehicule noi sub brandul Renault în uzinele sale.
În uzina din Curitiba, alături de Renault Kardian, Grupul va produce un al doilea model folosind noua sa platformă modulară. De asemenea, în Turcia, la uzina din Bursa, grupul va fabrica patru noi modele până în anul 2027.