Producătorul auto francez Renault se bazează în acest an pe vânzări mai ridicate la vehiculele electrice, în pofida scăderii activităţii economice, a afirmat directorul mărcii, Fabrice Cambolive, pentru revista germană Autogazette, transmite DPA.
„De la începutul anului, am observat o majorare a creşterii pentru maşinile electrice”, a explicat Cambolive.
Din acest motiv, Cambolive se aşteaptă ca Renault să continue să înregistreze creştere pe segmentul vehiculelor electrice în 2023. În plus, se îmbunătăţeşte aprovizionarea cu semiconductori, ceea ce, consideră Cambolive, va reduce costurile cu maşinile electrice, atât pentru clienţi cât şi pentru producătorii auto.
„La divizia noastră de vehicule electrice Ampere, nu numai că vom putea reduce şi mai mult costurile cu maşinile electrice, ci şi costurile fixe ale companiei noastre”, a declarat oficialul.
Renault separă producția de vânzare
Anul trecut, grupul a anunţat că va crea două entităţi separate. Una dedicată dezvoltării, producţiei şi vânzării de vehicule electrice, cu sediul în Franţa. Cealaltă dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-TECH. Aceasta va include și operaţiunile din România, Spania, Portugalia, Turcia şi America Latină.
Divizia Ampere va avea sediul în Franţa şi aproximativ 10.000 de angajaţi. Societatea mixtă înfiinţată cu Geely, care se va numi Horse, va avea sediul în afara Franţei. Va avea şi aproximativ 19.000 de angajaţi pe trei continente. Divizia Ampere va fi listată la bursă spre finalul acestui an.
Cambolive se aşteaptă ca Renault să devină mai competitivă pe piaţa vehiculelor electrice, clienţii urmând să beneficieze de scăderea preţurilor.
Renault lucrează la un model electric de 25.000 de euro (27.000 de dolari). De asemenea, noua versiune electrică a modelului R5 ar urma să coste sub 30.000 de euro.
Cresc și vânzările Dacia
Grupul Renault a făcut un profit de net de 2,12 miliarde de euro în primele 6 luni ale lui 2023. În același timp, vânzările Dacia au crescut cu 24%.
Potrivit unui comunicat, producătorul auto francez a înregistrat o marjă operațională de 7,6% în primul semestru al acestui an, stabilind un nou record.
După ce a suferit o pierdere de 1,68 miliarde de euro în prima jumătate a anului trecut, constructorul din Hexagon a înregistrat profit și în primele șase luni ale acestui an, înregistrând un profit net de 2,12 miliarde de euro.
În T1 2023, grupul a vândut 1,134 milioane de automobile la nivel mondial, o creștere de 13% față de T1 2022. Peste 772.000 de autovehicule ale acestei marci au fost vândute la nivel mondial în primul semestru din 2022, o creștere de 12%.