Renault se așteaptă să vândă primele utilitare pe hidrogen

Sursă: Dreamstime

Renault speră ca, în curând, să vândă primele utilitare care funcționează pe hidrogen, asta după ce creșterile de prețuri înregistrate la pompă i-au făcut pe clienți să fie interesați de noua tehnologie.

 

Renault a anunțat că se așteaptă să primească primele comenzi pentru utilitarele și microbuzele care funcționează pe hidrogen. Directorul Departamentului de vehicule comerciale ușoare de la Renault, Heinz-Jurgen Low, a declarat că acest lucru este de așteptat după ce prețurile la pompă au crescut. Pe acest fond, el spune că interesul clienților pentru acest tip de mașini a crescut.

El a mai spus, potrivit Reuters, că primul astfel de vehicul este o utilitară Master, care va fi lansată în această vară. Ulterior, Renault va lansa și o versiune de tip City Bus.

Este de menționat faptul că Renault, Nissan și Mitsubishi au făcut o alianță ca prevede că gigantul francez este responsabil de pilotarea proiectelor europene în domeniul vehiculelor pe hidrogen precum şi de operaţiunile de producţie în numele partenerilor săi.

Renault se concentrează pe extinderea ofertei de mașini electrice

La fel ca alți mari constructori auto din lume, și Renault face eforturi pentru a extinde oferta de mașini electrice și pe hidrogen, acestea făcând parte dintr-un plan al întregii industrii care dorește să devină mai prietenoasă cu mediul.

Vehiculele pe hidrogen sunt un tip de vehicule electrice, chiar dacă se bazează pe o celulă de combustibil care transformă hidrogenul în electricitate la bordul vehiculului.

Chiar dacă sunt mai scumpe decât vehiculele electrice pe bază de baterii, vehiculele care utilizează celule de combustibil pe hidrogen ar putea profita de pe urma dorinţei Europei de a pune la punct o industrie de talie mondială în jurul tehnologiei mobilităţii cu hidrogen.

Renault planifică separarea producției

Renault a precizat într-un comunicat că studiază în prezent opțiunea de a crea două entități separate pentru a gestiona o schimbare majoră către vehicule fără fosile și va prezenta progresul acestor studii la o zi a pieței de capital din toamnă.

Cele două unități de afaceri care vor rezulta în urma separării planificate a producției de mașini electrice și convenționale ar putea avea fiecare 10.000 de angajați până în 2023.

„Scopul acestor reflecții strategice este de a adapta fiecare tehnologie, bazându-se pe punctele forte și pe expertiza grupului pe diferitele sale piețe și în cadrul Alianței”, a precizat Renault.