Renault şi-a prezentat planurile de ultimă oră. Directorul general al companiei, Luca de Meo, a anunțat că se are în vedere listarea separată la bursă a diviziei de vehicule electrice. În ciuda consecințelor rezultate în urma războiului din Ucraina, el s-a declarat încrezător că se va putea îndeplini planul de redresare.
Renault a venit cu vești de ultim moment. Celebra companie auto ar putea lista separat la bursă divizia de vehicule electrice. Un anunț în acest sens a fost făcut de directorul general al companiei, Luca de Meo.
Strategia Renault pentru vehiculele electrice
Acesta a arătat că planurile producătorului auto francez de a crea o divizie separată pentru activele sale electrice (EV) ar putea duce în cele din urmă la o listare separată a acesteia la bursă, transmite Reuters.
„Acest lucru ar putea însemna o listare separată. Aceasta este o decizie condiţionată, asta este exact ceea ce analizăm”, a declarat De Meo într-o conferinţă de presă.
Planul de separare a producţiei de automobile cu motoare cu ardere internă ar putea interesa Nissan sau investitorii pe termen lung, a adăugat el.
De Meo vrea să continue cu planurile de a crea divizii separate pentru vehiculele electrice (EV) şi pentru cele cu motoare cu combustie internă, în pofida incertitudinii posibil costisitoare cu privire la interesele grupului în Rusia, au declarat trei surse pentru Reuters, săptămâna trecută.
Încercând să ajungă din urmă rivali precum Tesla şi Volkswagen, producătorul de automobile francez şi-a prezentat pentru prima dată schimbarea strategiei în februarie, cu câteva zile înainte de invadarea Ucrainei de către Rusia, spunând că planul său de redresare progresează înainte de termenul stabilit.
Renault este foarte încrezător că îşi va îndeplini planul de redresare
De Meo a declarat, marţi, că Renault este ”foarte încrezător” că îşi va îndeplini planul de redresare, deoarece a fost finanţat în pofida impactului suspendării activelor ruseşti.
Războiul din Ucraina a determinat puterile occidentale să impună sancţiuni ample împotriva Rusiei, lăsând Renault, proprietarul majoritar al celui mai mare producător de automobile din Rusia, Avtovaz, să se confrunte cu ceea ce de Meo a numit ”o situaţie foarte complexă”.
După ce a anunţat suspendarea activităţilor din Rusia, Renault îşi revizuieşte opţiunile pentru uzina din Moscova şi acţionariatul său la Avtovaz.
”Suntem bine înarmaţi pentru a încerca să găsim o soluţie pe termen lung care să ne protejeze bunurile şi angajaţii şi, de fapt, să nu insultăm complet viitorul pentru că viaţa continuă şi sperăm că situaţia de pe teren va reveni la normal”, a spus De Meo marţi.