Renault şi Caterham ar putea relansa celebra marcă Alpine

Compania franceză Renault ar putea anunţa luni relansarea celebrului brand sport al grupului - Alpine - în colaborare cu producătorul britanic de maşini sport Caterham, transmit AFP şi site-ul inautnews.com.

Potrivit revistei ‘Autocar’, în următoarele săptămâni Renault va confirma că va colabora cu Caterham pentru dezvoltarea noilor automobile sport marca Alpine. În prezent, Renault furnizează motoare echipei de Formula 1 a Caterham şi se crede că discuţiile între cele două companii au început în timpul colaborării lor la Formula 1. Următoarea generaţie de maşini Alpine va avea un preţ convenabil şi va fi accesibilă publicului larg.

Avantajele colaborării dintre Renault şi Caterham sunt evidente: compania franceză va împărţi costurile de dezvoltare cu un grup specializat în producerea maşinilor sport în timp ce Caterham va putea lansa un model paralel folosind aceleaşi şasiuri.

Recent, Caterham l-a numit director general pe Cyril Abiteboul, fost director al diviziei Renault Sport.

De câteva luni, Renault analizează relansarea mărcii Alpine, care vine în completarea gamei sale low-cost Dacia din România şi a Renault Samsung din Coreea de Sud.

În iunie 2012, directorul operaţional al companiei franceze, Carlos Tavares, a declarat că Renault analizează adăugarea altor două mărci la portofoliul actual de branduri, compus în prezent din Dacia şi Renault. Potrivit planului prezentat de Tavares, Renault ar urma să aibă un portofoliu compus din patru mărci: Dacia, cu automobile ieftine, Renault, marcă ce oferă mai multe opţiuni decât maşinile low cost, Alpine – brandul sport al grupului, şi brandul Initiale Paris pe segmentul de lux.

Marca Alpine a fost fondată în anii 1950 şi a câştigat recunoaştere în rândul entuziaştilor datorită modelelor A110 şi Berlinette. Compania a intrat la mijlocul anilor ’60 într-un parteneriat cu Renault, automobilele sport Alpine fiind distribuite de atunci în reţeaua de dealeri a grupului francez. Renault a preluat participaţia majoritară la producătorul de maşini sport la începutul anilor 1970. Producţia modelelor Alpine a fost suspendată în anii ’90.

Carlos Tavares declara în iunie că Renault discută cu potenţiali parteneri pentru a reintroduce marca Alpine şi a împărţi costurile de dezvoltare.

În octombrie, vânzările grupului Renault în Franţa au înregistrat un declin de 26,4%, până la 36.008 unităţi. Comitetul constructorilor francezi de automobile se aşteaptă la un declin de 12% al vânzărilor auto în Franţa. Lansarea modelului Clio IV al Renault ar putea majora vânzările auto la sfârşitul acestui an, după cum a apreciat un purtător de cuvânt al CCFA.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. Joi, la Salonul Auto de la Paris, Dacia a prezentat noile modele Logan, Sandero şi Sandero Stepway.
Sursa: Agerpres