Înmatriculările de autovehicule noi sub mărcile Renault şi Dacia în Germania au crescut cu 39% în luna ianuarie, la 11.773 unităţi, comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, pe o piaţă în scădere cu 4,3%, la 181.189 unităţi, potrivit datelor Oficiului de Înmatriculări Auto german KBA. Grupul francez a avut o cotă de piaţă de 6,5% în prima lună din 2010, comparativ cu 4,9% în decembrie. Cele două mărci au avut a şaptea prezenţă pe piaţa germană, după Volkswagen
Înmatriculările de autovehicule noi sub mărcile Renault şi Dacia în Germania au crescut cu 39% în luna ianuarie, la 11.773 unităţi, comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, pe o piaţă în scădere cu 4,3%, la 181.189 unităţi, potrivit datelor Oficiului de Înmatriculări Auto german KBA.
Grupul francez a avut o cotă de piaţă de 6,5% în prima lună din 2010, comparativ cu 4,9% în decembrie. Cele două mărci au avut a şaptea prezenţă pe piaţa germană, după Volkswagen (23,3%), Mercedes (7,9%), BMW şi Mini (7,7%), Audi (7,1%) şi Opel (7,1), respectiv Ford (6,9%).
Anul trecut, grupul francez a controlat 5,9% din piaţa auto din Germania, fiind depăşit de Volkswagen (21,2%), Opel (8,9%), Ford (7,6%), Mercedes (7,4%), BMW şi Mini (6,8%) şi Audi (6,2%). Înmatriculările Renault şi Dacia au crescut cu 53,5% în 2009, la 225.965 maşini.
Piaţa auto germană a beneficiat în 2009 de un program de înnoire a parcului auto derulat de guvern cu fonduri de cinci miliarde de euro. Programul s-a încheiat la începutul lunii septembrie.
Germania a devenit, în 2009, principala destinaţie de export a Dacia, cu 84.708 unităţi vândute, în urcare cu 231,3% faţă de 2008, datorită programului de reînnoire a parcului auto derulat de guvernul german, care s-a tradus într-un discount semnificativ pentru modelele mărcii româneşti.
SURSA: Mediafax