'Derulăm un studiu de fezabilitate în speranţa unei soluţii de tip win-win. Însă nu a fost fezabil', a declarat purtătorul de cuvânt de la Mitsubishi Motors, Tetsuji Inoue, potrivit căruia planul a fost afectat de aspecte legate de costuri şi cursul valutar.
Purtătoarea de cuvânt de la Renault-Nissan, Mia Nielsen, nu a confirmat că planul de cooperare a fost abandonat, precizând că este prea devreme să vorbească despre detaliile viitoarelor proiecte. În schimb, o sursă din interiorul companiei a precizat că proiectul parteneriatului a fost abandonat deoarece Renault nu se aşteaptă la un volum de vânzări suficient de mare care să facă joint-venture-ul profitabil.
Parteneriatele sunt un element central al strategiei alianţei Renault-Nissan. Sub conducerea directorului general, Carlos Ghosn, cei doi parteneri au semnat mai multe acorduri cu constructorii rivali, cel mai important fiind acordul din 2010 semnat cu Daimler AG, pentru a face schimb de expertiză şi de capacităţi de producţie, în ideea de a reduce costurile mari cu dezvoltarea de noi modele.
Printre planurile pe care Renault-Nissan şi Mitsubishi le aveau în vedere în 2013, când au semnat acordul de parteneriat, se număra şi rebranduirea unui sedan Renault produs la uzina sa din Coreea de Sud pentru a fi vândut pe pieţele din SUA şi Canada sub marca Mitsubishi. În prezent, constructorul auto japonez se concentrează pe vehiculele de tip SUV şi pickup şi, spre deosebire de rivalii japonezi Toyota şi Honda, Mitsubishi nu are o gamă variată de sedanuri pentru piaţa din SUA. La rândul său, pentru Renault parteneriatul cu Mitsubishi reprezenta o modalitate prin care compania franceză putea să-şi introducă modelele pe piaţa din SUA, unde Renault nu vinde în prezent autovehicule, chiar dacă este a doua mare piaţă auto din lume, după cea din China.
AGERPRES