Partenerii producători de automobile Renault și Nissan se confruntă în Franța cu acțiuni în justiție din partea clienților care au suferit probleme cu unele motoare fabricate între 2012 și 2016.
Christophe Lèguevaques, un avocat al platformei juridice MyLeo implicat în proces, a declarat că firmele tocmai au fost notificate privind existenţa unei acţiuni colective în justiţie demarată de un număr de aproximativ 1.100 de persoane.
El a adăugat că, deocamdată, clienții săi nu urmăresc în prezent obținerea de compensații financiare, dar că, în primă fază, doresc să obțină dovezi pentru a susține că producătorii auto ar fi trebuit să emită o rechemare în service atunci când au descoperit o problemă cu motorul pe benzină de 1,2 litri utilizat în 400.000 de automobile în Europa între 2012 și 2016.
Ce spun reprezentanții Renault?
Renault a declarat anterior că motorul, fabricat în Spania și Marea Britanie, folosea prea mult ulei, dar a adăugat că acest lucru nu a implicat niciun risc de siguranță. Nu a fost emisă nicio rechemare oficială de către autoritățile de reglementare.
Constructorul auto a declarat marți că nu se va angaja în nicio negociere colectivă, dar va examina plata de compensații clienților în legătură cu această problemă, de la caz la caz.
„În primă instanță, încurajăm clienții care cred că ar putea fi afectați de această problemă să contacteze reprezentanța Nissan locală, care va inspecta și diagnostica vehiculul în mod corespunzător și va oferi sprijinul necesar”, a adăugat Nissan într-un comunicat, potrivit Reuters.
Probleme la un motor ce a fost montat pe 400.000 de vehicule
La începutul anului, presa din Franța a lansat mai multe informaţii conform cărora Renault ar putea fi vizat de o acţiune în justiţie din cauza problemelor de fiabilitate ale motorului pe benzină 1.2 litri TCe. Între 2012 şi 2016, acest model de motor a echipat mai multe vehicule ale mărcii franceze dar şi cele ale mărcilor Nissan şi Dacia.
Motorul pe benzină de 1.2 litri TCe a fost montat pe 400.000 de vehicule între 2012 şi 2016. Acest bloc motor se regăseşte sub capota a numeroase modele Renault, precum Clio 4, Scénic 3, dar şi Dacia Duster 1, Dacia Lodgy sau Nissan Juke 1.
În anul 1999 compania Dacia a fost preluată de Renault şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Mai târziu, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.