Constructorii auto Renault SA şi Nissan Motor Co. intenţionează să angajeze fiecare mai multe sute de ingineri de software pe măsură ce se concentrează pe dezvoltarea de automobile care au capacităţi similare unui smartphone, potrivit The Wall Street Journal.
Renault, Nissan şi alţi producători auto sunt într-o cursă pentru a oferi servicii software pentru aşa-numitele automobile conectate care vor permite utilizatorului să acceseze contul de Facebook, să descarce informaţii despre atracţiile din zonă sau să ruleze aplicaţii ca pe un smartphone. Alte aplicaţii ar putea proteja vehiculul împotriva furtului sau ar oferi servicii de urgenţă, a declarat Ogi Redzic, directorul diviziei de autovehicule conectate de la alianţa Renault-Nissan.
Ogi Redzic a subliniat că în mod tradiţional constructorii auto s-au concentrat pe caracteristici precum puterea motorului sau spaţiu de depozitare însă în prezent ”întreaga industrie trebuie să pună noi tehnologii în vehicul pentru a putea vinde o maşină”. Ogi Redzic a mai spus că Nissan şi Renault sunt deschişi la parteneriate cu alte companii, inclusiv cu rivalii, pentru a dezvolta tehnologii sofisticate care să echipeze vehiculele. ”Suntem deschişi la colaborări. Există unele companii care doresc să pună la punct totul în interiorul firmei dar noi suntem dispuşi la parteneriate atunci când are sens”, a precizat Redzic.
Problema este că în timp ce majoritatea smartphone-urilor rulează unul din cele două sisteme de operare, Android dezvoltat de Google sau iOS dezvoltat de Apple Inc., industria auto este foarte fragmentată. Chiar şi în cadrul alianţei Renault-Nissan, Renault are un sistem denumit R-Link, Nissan are propriul său sistem Nissan Connect în timp ce marca sa de lux Infiniti are un sistem denumit InTouch.
Redzic a precizat că echipa sa va înlocui toate aceste sisteme cu o platformă unică pe care vor putea fi rulate aplicaţii, ceea ce va face mai uşor pentru dezvoltatori să pună la punct aplicaţii pentru automobile. Însă pe măsură ce automobilele vor semăna mai mult cu smartphone-urile, Renault şi Nissan vor trebui să semene mai mult cu companiile de software, lansând constant noi programe software şi update-uri. ”Vor fi unele servici noi care vor i exclusive pentru noi, pentru o perioadă de timp. Este vorba de cine va fi primul şi cine va oferi cea mai mare valoare pentru client”, a apreciat Ogi Redzic.
După ce vor angaja noii ingineri, Renault şi Nissan vor avea aproape 1.000 de persoane care vor lucra la dezvoltarea de software pentru automobile. Noii angajaţi vor avea competenţe comparabile cu cei care lucrează la Google sau Apple pentru dezvoltarea de aplicaţii pentru smartphone, inteligenţă artificială şi analiza unor mari cantităţi de date. (Sursa: Agerpres)