În contextul în care Renault se confruntă cu probleme la nivel global și vrea să micșoreze astfel costurile cu 2 miliarde de euro în următorii 3 ani, investițiile pe care constructorul francez urma să le facă în România sunt puse sub semnul întrebării. Este vorba despre peste 100 de milioane de euro ce urmau să fie investiți la Mioveni pentru creșterea capacității de producție a uzinei de vehicule Dacia. În tot acest timp, premierul Orban se declară însă optimist și nu crede că angajații din România vor avea de suferit.
Reprezentanții constructorului francez de mașini au anunțat că vor reduce capacitatea de producție globală de la 4 milioane de vehicule în 2019, la 3,3 milioane până în 2024. În Franța, 4.600 de locuri de muncă vor fi desființate, iar în restul lumii peste 10.000. Toate aceste măsuri vin ca urmare a reducerii vânzărilor din cauza pandemiei, dar și trecerii treptate spre mașini electrice, ce a pus în mare dificultate constructorul francez, transmite TVR.
În România, grupul francez are peste 18.000 de angajați. Cea mai mare parte lucrează în fabricile de pe platforma industrială din Mioveni. Renault anunțase aici investiții de 100 de milioane de euro în perioada 2019 – 2021 și creșterea capacității de producție a uzinei de vehicule Dacia. Toate aceste planuri ar putea fi însă date peste cap, având în vedere contextul actual ce a dus la întreruperea producției și trimiterea angajaților în somaj tehnic. Se pare că, luna viitoare când se va relua lucrul, unii angajați vor fi trimiși din nou acasă.
Sindicatele se tem și spun că aceste reduceri de costuri la nivel global vor avea consecințe și asupra angajaților din România la toamnă.
În tot acest timp însă, premierul Ludovic Orban se declară optimist. Acesta nu crede că angajații din România vor avea de suferit de pe urma măsurilor luate de constructorul francez.
„În toate discuțiile pe care le-am avut cu managementul companiei din România nu am tras nicio concluzie prin care să existe vreo decizie a managementului companiei din România privitor la restrângerea unor activități sau la intenția de a face concedieri. Sigur, totul depinde de piață, de comenzile existente, dar în România grupul Renault are o activitate extrem de profitabilă, benefică și e o activitate care, din punctul nostru de vedere, trebuie să continue. Convingerea mea e că problemele care au existat nu sunt provocate de activitatea din România, pentru că activitatea din România este o activitate extrem de profitabilă, o activitate bine organizată care avantajează grupul Renault în ansamblul său”, a declarat premierul Ludovic Orban.