Renault Symbol: Noi detalii

Renault va prezenta, in premiera mondiala, la Salonul Auto de la Moscova, noul Symbol, o berlina in trei volume, vehicul ce face parte din planul "Renault Contrat 2009". Noul Renault Symbol are, potrivit companiei, cel mai bun consum din categoria sa, atat pentru motoarele diesel cat si pentru cele pe benzina. Dintre acestea, se remarca motorul pe benzina de 1,2 litri, ce dezvolta 75 CP, cu un un consum de 5,9 l/100 km, in timp ce motorul de 1,5 litri dCi, care dezvolta 85 CP consuma 4,3 l/100

Renault va prezenta, in premiera mondiala, la Salonul Auto de la Moscova, noul Symbol, o berlina in trei volume, vehicul ce face parte din planul „Renault Contrat 2009”.

Noul Renault Symbol are, potrivit companiei, cel mai bun consum din categoria sa, atat pentru motoarele diesel cat si pentru cele pe benzina. Dintre acestea, se remarca motorul pe benzina de 1,2 litri, ce dezvolta 75 CP, cu un un consum de 5,9 l/100 km, in timp ce motorul de 1,5 litri dCi, care dezvolta 85 CP consuma 4,3 l/100 km.

Noul Renault Symbol este echipat cu o gama de motoare care echipeaza toate vehiculele de intrare in gama Renault (Twingo, Clio si Modus). In functie de tara in care se comercializeaza si nivelele de echipare, gama de motorizare pe benzina este formata din motoarele 1.2 16V la 55 kW (75 CP) ,1.4 la 55 kW (75 CP), 1.4 16V la 72 kW (98 CP) si 1.6 16v 77 kW (105 CP). In ceea ce priveste motorizarea diesel, motorul 1.5 dCi este disponibil cu doua nivele de putere: 48 kW (65 CP), respectiv 62 kW (85 CP). Tot in functie de tara in care se comercializeaza, aceste motoare raspund cerintelor normelor de poluare Euro 3 sau Euro 4. Cele doua motoare pe benzina mai puternice pot fi prevazute cu o cutie automata proactiva in patru trepte.

Symbol este echipat cu discuri de frana pline sau ventilate (cu diametrul de 238 mm sau de 259 mm) in functie de motorizari. In partea din spate, majoritatea versiunilor sunt echipate cu tamburi de 8’’. Noul vehicul poate fi echipat cu sistemul ABS (sistemul de antiblocare a rotilor) cu un repartitor electronic al fortei de franare. Directia asistata favorizeaza o tinuta precisa si intareste sentimentul de siguranta la drum sau la viteze mai mari.

Noul Symbol este construit pe platforma preluata de la modelul Clio II, iar confortul termic de la interior a fost studiat pentru a putea raspunde la conditii climatice extreme precumcele din Rusia si Turcia.

Tabloul de bord este format din vitezometru,turometru, mai multi martori de bord si informatiile furnizate de computerul de bord. In functie de versiune, volanul poate fi prevazut cu elemente cromate, iar scaunul soferului poate fi reglat si pe inaltime.

Acest automobil are o lungime de 4,26 metri, si o inaltime de 1,43 metri. Latimea partii frontale masoara 1,41 m si lungimea ampatamentului este de 2,47 m.
Renault Symbol este echipat cu roti de 14″ sau 15″.

In ceea ce priveste partea frontala, trenul de rulare este de tipul pseudo McPherson prevazut cu un amortizor hidraulic si un resort elicoidal, in vreme ce o bara ce nu permite inclinarea participa la mentinerea tinutei de drum. Aceasta masoara 23 mm in cazul modelelor echipate cu motoare pe benzina de 75 CP (1.2 l si 1.4 l), in vreme ce pentru celelalte motorizari, prezinta o lungime de 24 mm.

Trenul spate are forma literei „H” cu deflectie programata este compact si usor. Pentru a spori confortul, este dotat cu amortizoare pozitionate vertical si resorturi elicoidale cu flexibilitate variabila. Aceleasi resorturi sunt filtrate la nivelul lor superior si inferior cu ajutorul unor elemente din cauciuc pentru a limita efectul vibratiilor directe resimtit in caroserie.

Bara fata si oglinzile retrovizoare sunt in ton cu culoarea caroseriei, cu exceptia modelului de intrare in gama. Pentru noul Symbol a fost adoptata o a treia fereastra laterala, ce ofera o vizibilitate suplimentara.

Bara de protectie spate are culoarea caroseriei, iar in functie de dotare, pot fi cromate grila, bandoul spate si manerele exterioare.
Mai mult, Renault Symbol poate fi echipat cu un eleron in partea din spate (ca accesoriu) si jante de aluminiu de 15″.

Acest nou vehicul in trei volume se adreseaza in special familiilor din Europa Centrala si Orientala, din Rusia, Turcia, Magreb sau celor din tarile din Golf. Portbagajul noului Renault Symbol are un volum de 506 dm3. Vehiculul este prevazut cu numeroase spatii de depozitare la nivelul portierelor fata si spate (in functie de versiune). Plansa de bord prezinta un torpedou inchis cu un volum de 6 litri. Acest ansamblu poate fi completat, in functie de versiuni, cu buzunare pozitionate in spatele scaunelor din fata.

Lansarea comerciala va avea loc in perioada septembrie–noiembrie 2008, pe majoritatea pietelor, in Romania, lansarea fiind prevazuta pentru finalul lunii septembrie.

Noul Renault Symbol este produsul colaborarii internationale intre echipele de ingineri Renault.

Marca renault se afla pe locul trei in topul vanzarilor de autoturisme pe piata autohtona, dupa Dacia si Skoda. In primele sase luni ale anului au fost comercializate 10.923 de autoturisme Renault, 5.394 dintre acestea fiind Symbol.

Un alt model Renault foarte cautat de romani este Megane Sedan care a fost achizitionat de 3.312 persoane, in timp ce varianta hatchback Megane II a fost comercializata in 227 de exemplare.

Cel mai nou model al marcii, pe piata din Romania, este Laguna care a fost vandut in 370 de exemplare.
Versiunea actuala a modelului Symbol este liderul autoturismelor importate, pe locul doi fiind Skoda Octavia, iar pe trei, Ford Focus.