Potrivit acestor surse, constructorul auto francez a analizat care ar fi costurile pentru a atinge noile standarde de emisii poluante introduse după scandalul Dieselgate iar la o reuniune internă care a avut loc în luna iulie directorul de competitivitate de la Renault, Thierry Bollore, a informat că perspectivele pentru investiţii în motoare diesel s-au redus semnificativ. 

"Standardele şi metodele de testare mai dure vor creşte costurile până la punctul în care tehnologia diesel va fi scoasă de pe piaţă", a declarat la acea reuniune Thierry Bollore, potrivit surselor. 

Motoarele diesel, mai scumpe dar mai eficiente decât cele pe benzină, au dispărut de pe vehiculele mici din clasa 'A' de genul Renault Twingo înainte de scandalul Dieselgate. Potrivit surselor, Renault estimează că până în 2020 noile norme de emisii Euro 6 vor scoate motoarele diesel şi de pe autovehiculele din segmentul 'B', inclusiv de pe subcompactul Clio, precum şi de pe unele modele din clasa 'C' cum este Megane hatchback. 

Modele din primele trei categorii au reprezentat majoritatea celor 1,6 milioane de automobile livrate în Europa anul trecut de grupul Renault şi peste 60% din aceste automobile au fost echipate cu motoare diesel. 

"Toată lumea renunţă la diesel pentru că după 2017-2018 va deveni din ce în ce mai scumpă", a declarat Pavan Potluri, analist la firma de consultanţă IHS Automotive. 

Avantajul motoarelor diesel va continua să se reducă pe măsură ce normele de poluare vor deveni mai dure iar automobilele electrice şi cele hibride devin mai ieftine şi mai puternice. "Dincolo de 2025 ar putea fi unii constructori care vor renunţa complet la diesel, pentru că va avea loc o reducere semnificativă a costurilor modelelor electrice", a apreciat Pavan Potluri. 

Şi firma de consultanţă AlixPartners estimează că vânzările de automobile diesel în Europa vor scădea de la 52% din piaţă în prezent până la 9% în 2030, iar tendinţa de declin se va accelera după 2020.

AGERPRES