Renault se pregătește să relanseze marca sport Alpine

După o pauză de 20 de ani, constructorul auto francez Renault va prezenta marţi un concept care prefigurează automobilul prin care intenţionează să relanseze marca sport Alpine, potrivit AFP şi Reuters.

Marca Alpine a fost fondată în anii 1950 şi a câştigat recunoaştere în rândul entuziaştilor datorită modelelor A110 şi Berlinette. Compania a intrat la mijlocul anilor '60 într-un parteneriat cu Renault, automobilele sport Alpine fiind distribuite de atunci în reţeaua de dealeri a grupului francez. Renault a preluat participaţia majoritară la producătorul de maşini sport la începutul anilor 1970. Producţia modelelor Alpine a fost suspendată în 1995.

Concept car-ul care va fi prezentat jurnaliştilor marţi la Monaco de către directorul general de la Renault, Carlos Ghosn, ar urma să preia mai multe elemente fundamentale ale celebrei berline A110, inclusiv amplasarea în spate a motorului, care a câştigat campionatul mondial de raliuri în 1973. Versiunea definitivă a noului automobil va fi prezentată la finele acestui an, pentru a începe să fie comercializată în cursul anului 2017.

În prima fază, noua Alpine ar urma să fie comercializată în Europa, dar ulterior va fi oferită la vânzare şi în Japonia, China, America Latină şi ţările din Golful Persic. Volumul producţiei, care se va realiza la uzina de la Dieppe, este estimat la 3.000 de unităţi pe an, cu un vârf de aproximativ 5.000 de unităţi în momentul lansării.

Relansarea mărcii Alpine a fost ideea fostului număr doi de la Renault, Carlos Tavares, care în 2014 a plecat de la Renault pentru a prelua postul de director general la celălalt mare grup auto francez, PSA Peugeot Citroën. Timp de doi ani, proiectul Alpine a fost derulat prin intermediul unei societăţi mixte cu constructorul auto britanic Caterham însă în luna iunie a anului trecut Renault a preluat participaţia deţinută de partenerul britanic şi deţine 100% din acţiunile la acest proiect.

În ideea de a-i seduce pe consumatorii europeni interesaţi de automobilele sportive, Renault a decis că Alpine nu va purta pe capotă celebrul romb ci va avea propria sa siglă. De asemenea, începând de la 1 martie, olandezul Michael van der Sande, care în prezent este director de marketing al grupului Renault dar care anterior a trecut şi pe la alţi constructori de nişă precum Aston Martin, Tesla şi Rolls-Royce, va fi noul director general al mărcii Alpine. În 2011, Renault a decis să adauge alte două mărci la portofoliul său de branduri, compus din Dacia şi Renault, prin reintroducerea mărcii de automobile sportive Alpine şi crearea unei noi mărci de automobile de lux Initiale Paris.