Banca Europeană pentru Investiţii (BEI) a confirmat finanţarea cu până la 83 milioane de euro a proiectului Renault Technologie Roumanie (RTR) de la Titu. Investiţia va crea în mod direct 600 ne noi locuri de muncă şi va putea contribui la crearea altor 3.000 de posturi prin efectul multiplicativ manifestat în economie.Potrivit instituţiei financiare, investiţia de la Titu are drept scop construirea unui Centru de Cercetare-DEzvoltare, unde vor fi testate şi rafinate tehnologiile Re
Banca Europeană pentru Investiţii (BEI) a confirmat finanţarea cu până la 83 milioane de euro a proiectului Renault Technologie Roumanie (RTR) de la Titu. Investiţia va crea în mod direct 600 ne noi locuri de muncă şi va putea contribui la crearea altor 3.000 de posturi prin efectul multiplicativ manifestat în economie.
Potrivit instituţiei financiare, investiţia de la Titu are drept scop construirea unui Centru de Cercetare-DEzvoltare, unde vor fi testate şi rafinate tehnologiile Renault. Proiectul cuprinde investiţii în infrastructură, precum şi achiziţia de echipamente speciale de testare.
BEI precizează că centrul RTR va contribui la dezvoltarea industriei auto, în special prin interacţiunile cu furnizrii de componente auto.
Directorul RTR, Philippe Prevel, a declarat la jumătatea lunii iulie că Renault va semna până în luna septembrie documentele pentru obţinerea de finanţare de la BERD şi BEI pentru centrul de testări de la Titu.
Criza a îngreunat finanţarea proiectului
„Am pus în aşteptare lucrările în decembrie (2008) din cauza crizei, iar în acest timp a trebuit să găsim noi surse de finanţare. Suntem aproape să o obţinem, iar managementul Renault a decis să reînceapă lucrările la proiect”, a declarat la acea vreme Prevel, citat de Mediafax.
În luna mai, conducerea Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) a aprobat o investiţie de 44 milioane de euro în operaţiunea de majorare a capitalului RTR şi, astfel, banca va deţine o participaţie de 49% din capitalul companiei.
Întreg centrul de testări de la Titu are un cost estimat de 450 de milioane de euro. La RTR lucrează în prezent 2.300 de persoane, dintre care 2.200 sunt ingineri. Echipele de ingineri ai RTR sunt împărţite în proporţii egale la Bucureşti şi Mioveni.
DETALII:
Citeşte şi: Renault: Lucrările la Titu reîncep în câteva zile, finanţările de la BERD şi BEI până în septembrie