Potrivit lui Ancelin, săptămâna aceasta ar urma să înceapă producţia unui motor pe benzină de 1,6 litri la uzina AvtoVAZ de la Togliatti, urmând ca în aproximativ doi ani Renault să producă în Rusia un nou motor pe benzină. Noul motor, al cărui volum iniţial de producţie va fi mai mare de 500.000 de unităţi pe an, va echipa modelele Renault Logan sedan, Duster SUV şi Sandero, precum şi modelele Nissan Almera şi Lada Largus.
‘Într-un an şi jumătate până la doi ani vom produce local un alt motor care va fi utilizat şi de alte vehicule’, a spus Bruno Ancelin. ‘Obiectivul nostru este să producem local componentele costisitoare pentru toate cele trei mărci’, a adăugat Ancelin.
Renault deţine 43,4% din acţiunile Nissan şi în 2008 a plătit un miliard de dolari pentru un pachet de 25% din acţiunile AvtoVAZ. Potrivit unui acord convenit anul trecut, Renault-Nissan va prelua controlul la constructorul rus în 2014. La mijlocul acestui an directorul Renault-Nissan, Carlos Ghosn, a preluat şi funcţia de preşedinte la AvtoVAZ iar săptămâna trecută l-a desemnat pe Bo Andersson, fost director de achiziţii de la General Motors în funcţia de director general al AvtoVAZ.
Împreună, Renault, Nissan şi AvtoVAZ controlează 30% din piaţa auto din Rusia, obiectivul fixat de directorul general Carlos Ghosn fiind ajungerea la o cotă de piaţă de 40% în anul 2016. Însă în primele nouă luni ale acestui an vânzările celor trei partenerii au scăzut cu 9%.
Cu toate acestea, oficialii Renault cred în continuare în potenţialul pieţei auto ruseşti, care peste doi ani ar putea să devanseze piaţa din Germania. Renault estimează că după o scădere de 6-7% în acest an până la 2,8 milioane unităţi, vânzările de autovehicule pe piaţa din Rusia vor creşte cu 3,5% anul următor.
Renault are trei uzine în America Latină, în Argentina, Brazilia şi Columbia, pe lângă cele şase uzine din Franţa. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. AGERPRES