Renault va relua investiţiile în India, întrerupte în 2008 din cauza crizei economice mondiale, a declarat marţi Katsumi Nakamura, vicepreşedinte executiv al grupului francez şi şef al comitetului de conducere petnru regiunea Africa-Asia, transmite Mediafax.

„Dezvoltarea Renault trebuie să aibă loc pe pieţele emergente, India este una dintre acestea”, a arătat Nakamura la salonul auto de la New Delhi.

Vânzările auto din India au crescut cu un ritm de două cifre în 2009 şi urmează să avanseze, potrivit estimărilor, cu circa 16% în 2010, la 1,4 milioane vehicule, susţinute de populaţia numeroasă, stimulentele guvernamentale şi economia puternică.

O piaţă cu probleme

În schimb, analiştii consideră că piaţa auto din SUA a avut în 2009 cea mai slabă performanţă din 1982, posibil din 1970.

Renault a anunţat, marţi, că modelele Fluence şi Koleos vor fi produse din 2011 la fabrica din oraşul Chennai din sudul Indiei. „Intenţionăm să aducem mai multe vehicule pe piaţa indiană. Vrem să câştigăm cotă de piaţă şi volum, în următorii trei ani”, a mai spus Nakamura.

Ţintă de 60.000 de maşini vândute anual

Grupul a sistat investiţiile la fabrica din Chennai în 2008, din cauza crizei economice mondiale. Până acum, grupul a alocat acestei fabrici 100 de milioane de euro.

Renault intenţionează ca, în decurs de trei ani, vânzările din India să atingă 60.000 de automobile pe an.

Nici modelul Logan nu o duce prea bine

Nakamura a mai spus că la compania mixtă cu grupul indian Mahindra & Mahindra, care produce modelul Logan, sunt analizate opţiunile de majorare a livrărilor. Vânzările de automobile Logan au avut probleme în India, din cauza preţului ridicat şi a taxelor.

Nakamura a spus că Renault urmează încă să ia o decizie în privinţa producerii altor modele la fabrica deţinută cu Mahindra.

SURSA: Mediafax