Preşedintele grupului auto Renault, Jean-Dominique Senard, a vorbit despre “obsesia” sa ca, în anul ce urmează, relaţia dintre compania franceză şi un alt mare gigant auto să “decoleze”, având în vedere că, deşi Renault îşi va păstra totdeauna rădăcinile franceze, “nu poate supravieţui de una singură”.
Anul următor va fi unul determinant pentru relansarea alianţei Renault-Nissan, după un an 2019 marcat de o degradare a rezultatelor celor doi parteneri, a declarat marţi preşedintele grupului auto francez Renault, Jean-Dominique Senard, transmite Reuters.
Parteneriatul Renault-Nissan a fost zguduit de arestarea fostului director general Carlos Ghosn la Tokyo, în urmă cu un an, pe fondul acuzaţiilor de nereguli financiare. Cele două firme încearcă să reparare relaţiile, inclusiv prin schimbarea echipelor manageriale, pentru a se concentra din nou pe eforturile comune de reducere a costurilor şi investiţii în noi tehnologii, mai ales că o alianţă cu Fiat-Chrysler nu mai este o prioritate pentru francezi.
„Obsesia mea este ca această alianţă să decoleze în 2020. Dacă în 2020 nu vom reuşi să începem să extragem întregul potenţial al alianţei, voi considera acest lucru drept un eşec, atât la nivel personal cât şi al echipelor noastre”, a declarat Jean-Dominique Senard pentru postul de radio France Inter.
Senard nu a oferit alte detalii, dar a precizat că orice alte subiecte, precum cel privind o relansare a discuţiilor de fuziune cu Fiat-Chrysler, care au fost abandonate în luna iunie, sunt secundare în raport cu proiectele industriale asupra cărora Renault şi Nissan trebuie să lucreze. „Niciodată să nu spui niciodată, însă în prezent acest subiect nu este pe masă”, a spus Senard.
De asemenea, cu privire la o reechilibrare a alianţei Renault-Nissan, printr-o diminuare a participaţiei de 43,4% deţinută de Renault la Nissan, Senard a spus că acesta nu este un subiect de actualitate. „Important este ca această alianţă să se consolideze pe plan internaţional. Renault este o companie mondială cu rădăcini franceze, şi va rămâne aşa, însă nu poate supravieţui de una singură”, a mai spus Jean-Dominique Senard.
Industria auto mondială se confruntă în prezent cu o revoluţie fără precedent odată cu înăsprirea, în 2020, a normelor europene privind emisiile de CO2 şi scăderea apetitului pentru motoare diesel şi pe benzină. În acest context, Jean-Dominique Senard a anunţat lansarea primelor autoutilitare Renault cu alimentare pe hidrogen: Kangoo şi Master. În prezent hidrogenul este puţin reprezentat în oferta electrică a Renault, care este dominată de modele pe bază de baterii reîncărcabile.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.