Lansarea se va baza pe dezvoltarea prototipului 'Next Two', la care lucrează experimental Renault, care combină tehnologia de delegare cu serviciile de comunicare, ce vor permite, de exemplu, susţinerea de video-conferinţe din autoturism, a explicat Ghosn, la sediul Autoturism Club, din Franţa.
Preşedintele grupului francez, şi de asemenea, al celui nipon Nissan, a adăugat că maşina fără şofer este un obiectiv îndepărtat şi că în acest proiect 'problema nu este tehnologia, ci legislaţia', care să permită autorizarea sa şi delimitarea responsabilităţilor.
Într-o conferinţă-dezbatere pe tema maşinii viitorului, Ghosn a afirmat că, în opinia sa, unul dintre scopurile evoluţiei industriei auto trebuie să fie acela de a oferi clientului mai mult timp disponibil în deplasările sale şi de a face ca acest timp să fie mai agreabil.
Un al doilea ar fi garantarea unei mai mari siguranţe, la care ar putea contribui aşa-numita 'maşină autonomă', plecând de la radare, camere şi senzori care îi vor permite să analizeze mai bine ce este în jurul său, pentru a ajuta la condus.
'Peste mai puţin de o generaţie, dezvoltarea maşinii autonome va face şoselele mai sigure şi mai fluide', a estimat Ghosn.
Întrebat dacă percepe Google drept un competitor, datorită prototipului său de maşină fără şofer, preşedintele Renault a răspuns că marile grupuri de Internet sunt interesate să 'lucreze' cu producătorii de autovehicule.
El a reamintit că, dată fiind puterea sa financiară, cel mai uşor pentru Google ar fi să cumpere orice constructor auto, dar a subliniat că acesta este un sector complex, unde marjele de profit sunt mult mai reduse comparativ cu cele din sectorul Internetului.
Un al treilea scop al viitorului automobil, pentru Ghosn, este reducerea impactului asupra mediului, care implică reducerea drastică a poluării pe care o produce.
În acest sens, a precizat că Renault 'se află în prima linie', deoarece este marca cea mai eficientă din Europa în termeni de emisii de dioxid de carbon.
De asemenea, Ghosn a menţionat proiectul companiei de a face un autoturism cu motor termic, care să consume numai 2,5 litri de combustibili/100 kilometri şi care 'va deveni realitate' până în 2020.
În ceea ce priveşte autovehiculul electric, preşedintele Renault-Nissan a subliniat că 'nu este o opţiune' ci este inevitabil, dar a admis că 'este adevărat că demararea vânzărilor este mai lentă decât se prevăzuse'.
Alianţa formată din Renault şi Nissan a vândut până în prezent 120.000 de maşini electrice, ceea ce a propulsat-o lider mondial, iar în mai Nissan a comercializat 3.100 unităţi ale modelului său cel mai popular 'Leaf'.
Ghosn a semnalat că în 2013 'Renault a ieşit din criză mai puternic decât a intrat', atât din punct de vedere financiar, cât şi al gamei sale.AGERPRES