Producătorul auto francez are ca obiectiv să ajungă la o cotă de piaţă de 20% în Iran, de la 10% în 2012. Pentru a-şi îndeplini acest plan pe termen mediu, compania va trebui să-şi dubleze capacitatea de producţie, a explicat Peyman Kargar, prezent la o conferinţă desfăşurată la Londra.
În 2015, Renault a vândut pe piaţa iraniană 51.500 de vehicule şi a avut o cotă de piaţă de 4,8%. În prezent, compania vinde trei modele şi explorează alte posibilităţi cu cei doi parteneri ai săi, Saipa şi Iran Khodro, a anunţat un purtător de cuvânt.
Renault Pars este o societate mixtă deţinută de Renault şi Industrial Development and Renovation Organization of Iran (IDRO). Înainte de înăsprirea sancţiunilor împotriva Iranului, în 2011, Renault avea o prezenţă importantă aici, deţinând o cotă de piaţă de aproximativ 10%.
Şi directorul general al alianţei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, a anunţat recent că producătorul auto intenţionează să aibă o prezenţă ''mult mai masivă'' în Iran şi va căuta mai mulţi parteneri pentru reluarea afacerilor în această ţară, unde piaţa auto ar urma să urce cu cel puţin 50%.
Companiile auto importante îşi pregătesc revenirea pe piaţa din Iran, după acordul istoric de la Viena privind programul nuclear iranian în schimbul eliminării sancţiunilor.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. AGERPRES