Renault vrea să-şi majoreze cota de piaţă în India la 5 %

Producătorul auto francez Renault are ca obiectiv o cotă de piaţă de 2,5% în India pe segmentul de automobile, până în 2013 şi de 5% pe termen lung, a anunţat, joi, vicepreşedintele diviziei din India a Renault, Len Curran.

Compania franceză va lansa în India cinci noi modele în 2011 şi 2012.

"India se va dezvolta ca al doilea mare centru de producţie pentru Renault în Asia, după Coreea de Sud", a declarat Len Curran.

Renault va reduce capacitatea de producţie la fabricile sale din Franţa, ca răspuns la stagnarea vânzărilor auto în Europa Occidentală, în timp ce înfiinţează alte fabrici în India (la Chennai) ţi în Maroc (la Tangier) pentru a răspunde cererii de pe pieţele care cresc rapid.

În februarie Renault a anunţat că intenţionează să continue procesul de specializare a uzinelor sale din Europa Occidentală pe producţia de automobile cu valoare adăugată mare (automobile electrice şi automobile din gama de vârf) şi să crească capacităţile internaţionale (în special în Brazilia, India şi Rusia) pentru a răspunde la creşterea pieţelor emergente.

Renault şi-a prezentat săptămâna trecută strategia industrială pentru următorii ani, anunţând că între 2010 şi 2013 va investi 5,7 miliarde de euro în uzinele sale.

Dacia, societate cu o vechime de 42 de ani, a fost preluată de Renault în anul 1999. Renault a lansat, până în prezent, şapte modele sub marca Dacia, respectiv Dacia Logan, Dacia Logan MCV, Dacia VAN, Dacia Logan Pick-Up, Dacia Sandero, Dacia Sandero Stepway şi Dacia Duster.
SURSA: Agerpres