Compania auto Renault vrea ca până în 2030 să ajungă să vândă doar mașini electrice în Europa. În acest sens, compania își va crea în Franța o entitate separată pentru fabricarea mașinilor electrice.

Fabricarea motoarelor și a transmisiilor termice și hibride va fi separată într-un alt pol de producție care va include și secția de profil de la uzina Dacia. La orizontul anului 2023 polul din afara Franței se va baza pe circa 10 mii de angajați.

Viorel Ungureanu, liderul Sindicatului Dacia, spune, în legătură cu acest subiect, că „este un studiu care se deruelază până la finele anului 2022, urmând să se ia o decizie”, transmit stirileprotv.ro

De asemenea, el a spus și dacă angajații din acest sector trebuie să își facă griji în privința unor posibile reduceri de personal.

„Va fi un impact, poate, la secția de motoare, acolo poate va fi o reducere de personal, dar, cu siguranță, le vom găsi alte locuri de muncă.”, a spus Viorel Ungureanu.

Ce spun analiștii economici despre planurile Renault?

„Este posibil ca fabrica de la Pitesti să ramana doar pentru componente, este una dintre posibilități ar însemna o scădere a importanței României în industria auto pentru că a face doar componente este mult mai puțin decât a face produsul finit, dar este posibil”, a spus Dragoș Cabat, analist economic.

Analiștii spun că separarea activităților ar avea legătură cu atragarea de capital pentru dezvoltarea mașinilor electrice.

„E în avantajul lor să aibă o poveste mult mai concentrată în direcția asta de mașini electrice și de tehnologie pe care investitorii să o inteleagă mai bine versus ce au în zona de grup de mașini clasice”, a spus Andrei Perianu, co-fondator Platforma Financiară.

Oficialii grupului Renault nu au dorit să ofere și alte informații suplimentare.

Renault a semnat acordurile de cedare a filialei din Rusia. Presiuni uriașe în urma războiului din Ucraina

Renault va vinde participația sa majoritară la producătorul auto Avtovazunui institut științific rus, a anunțat luni producătorul auto francez, adăugând că tranzacția include o opțiune de răscumpărare a participației pe șase ani.

Constructorul auto occidental cel mai expus pe piața rusă, Renault, a adăugat că participația sa de aproape 67,69% în Avtovaz va fi vândută Institutului Central de Cercetare și Dezvoltare pentru Automobile și Motoare din Rusia, numit NAMI.

“Încheierea acestor tranzacții nu este supusă niciunei condiții, iar toate aprobările necesare au fost obținute”, a comunicat Renault, care a adăugat că acțiunile Renault Rusia vor reveni Moscovei.

“Astăzi, am luat o decizie dificilă, dar necesară, și facem o alegere responsabilă față de cei 45.000 de angajați ai noștri din Rusia”, a declarat directorul general Luca de Meo, scrie Reuters.

Mutarea a păstrat performanța grupului și capacitatea sa de a reveni în țară în viitor într-un context diferit, a adăugat el.