Amsterdam a renunțat la semafoarele inteligente

Amsterdam a avut un plan, anul trecut, să introducă semafoarele inteligente pentru a combate aglomerația. Ele urmau să folosească GPS și aplicații de hărți pentru a urmări vehiculele pentru a vedea cum se utilizează drumurile și pentru a preveni blocajele.

Totuși, autoritățile olandeze pentru protecția datelor s-au îngrijorat că ar putea fi încălcate drepturile la confidențialitate ale cetățenilor olandezi pentru că aceste semafoare inteligente ar fi colectat informații personale. În plus, au fost și temeri legate de securitatea cibernetică, iar planul a fost abandonat deoarece nu aducea îmbunătățiri semnificative în trafic.

Deși au existat două teste cu acest sistem, acum nu se știe când va fi reluat proiectul. Noile semafoare erau gândite astfel încât să ofere prioritate bicicliștilor pe vreme rea și să ajute transportul public și camioanele grele să evite blocajele.

„Există și îngrijorări cu privire la securitatea cibernetică, au existat probleme semnificative la început și efectul asupra unui trafic mai bun în Amsterdam este foarte limitat”, a explicat Melanie van der Horst, un consilier responsabil de drumurile din Amsterdam, Olanda.

Melanie van der Horst, un consilier responsabil de drumurile din Amsterdam, Olanda.
Melanie van der Horst (SURSA FOTO: www.amsterdam.nl)

Semafoarele inteligente pot „recunoaște” traficul

Semafoarele inteligente pot „recunoaște” traficul, ceea ce le permite să acorde prioritate unor fluxuri de trafic în fața altora. În plus față de alte probleme inițiale, Autoritatea Olandeză pentru Protecția Datelor a exprimat îngrijorări că aceste semafoare inteligente ar putea „colecta informații personale pe scară largă” folosind aplicații de pe telefoanele mobile, cum ar fi Google Maps.

„Pentru că semafoarele inteligente sunt capabile să «recunoască» traficul, devine posibil să se acorde prioritate anumitor fluxuri de trafic față de altele”, a explicat consiliul orașului în decembrie 2023.

De obicei, fără ca oamenii să știe, semafoarele inteligente comunică cu aplicațiile mobile ale șoferilor. Astfel, ele pot aduna informații personale despre aceștia, pe scară largă. De altfel, este posibil ca ele să înregistreze călătoriile, inclusiv data, ora și viteza, iar autoritățile rutiere pot urmări utilizatorii drumurilor, mai ales atunci când folosesc și camere la semafoare.

„De obicei, fără ca oamenii să observe, semafoarele iau contact cu aplicațiile de pe telefoanele mobile ale utilizatorilor drumului. În acest fel, semafoarele pot colecta informații personale despre oameni la scară largă.

Este posibil să cartografiezi călătorii întregi, inclusiv data, ora și viteza. Autoritățile rutiere știu unde sunt semafoarele și pot urmări utilizatorii drumului, mai ales când autoritățile rutiere folosesc și camere la semafoare”, au precizat reprezentanții Autorității Olandeze pentru Protecție Datelor.