Plan de reorganizare majoră anunțat de președintele Camerei Deputaților, Ciprian Șerban

Preşedintele Camerei Deputaţilor, Ciprian Şerban, a anunţat marţi un plan amplu de reorganizare a instituţiei, care presupune desfiinţarea a 240 de posturi din cadrul aparatului bugetar. Decizia vine ca urmare a unei analize detaliate a organigramei instituţiei şi face parte din strategia asumată de Coaliţia PSD-PNL-UDMR-Minorităţi naţionale pentru a reduce cheltuielile publice şi a creşte eficienţa administrativă.

Analiza organigramei și principalele departamente afectate

Preşedintele Camerei Deputaţilor a precizat că principalele reduceri vor viza departamentele cu cel mai mare număr de posturi, pentru a diminua cheltuielile administrative excesive. Astfel, posturile ce urmează a fi desfiinţate sunt distribuite astfel:

  • Departamentul legislativ şi Secretariatul tehnic, incluzând Cancelaria preşedintelui, cabinetele membrilor Biroului permanent, cabinetele preşedinţilor de comisii parlamentare şi aparatul de lucru al comisiilor – 71 de posturi.
  • Departamentul transporturi şi administrativ şi Centrul de dezvoltare tehnologică – 45 de posturi.
  • Centrul internaţional de conferinţe – 37 de posturi.
  • Cabinetele secretarilor generali adjuncţi – 17 posturi.
  • Direcţia economică şi de resurse umane – 14 posturi.
  • Direcţia informatică, Direcţia de comunicare şi Direcţia pentru promovarea activităţii parlamentare – 15 posturi.
  • Direcţia de control şi Serviciul audit – 8 posturi.
  • Direcţia studii parlamentare şi Direcţia externe şi protocol – 13 posturi.
  • Direcţia de afaceri interne, Direcţia tehnic operativă şi Direcţia achiziţii publice – 19 posturi.

Această reducere masivă vizează eliminarea redundanţelor şi eficientizarea proceselor administrative din cadrul instituţiei.

Propunerea pentru noua organigramă a Camerei Deputaților

Ciprian Şerban a anunţat că propunerea privind noua organigramă a instituţiei va fi prezentată miercuri, 29 ianuarie, în cadrul unei şedinţe a Biroului permanent al Camerei Deputaţilor. După aprobarea în acest for, documentul va fi supus votului în plenul Camerei Deputaţilor pentru adoptare oficială.

Ciprian Serban presedinte Camera Deputatilor
SURSA FOTO: Inquam Photos, Octav Ganea

„Propunerea pentru noua organigramă va fi supusă, miercuri, 29 ianuarie, aprobării Biroului permanent, apoi va fi prezentată în plenul Camerei Deputaţilor spre adoptare”, mai anunţă preşedintele Camerei Deputaţilor.

Economii considerabile pentru bugetul de stat

Preşedintele Camerei Deputaţilor a subliniat că măsura va aduce economii importante pentru bugetul de stat.

Economiile anuale de 35 de milioane de lei rezultate din reducerea cheltuielilor salariale constituie doar un aspect al beneficiilor preconizate. Acestea vor fi amplificate de economii suplimentare obţinute prin optimizarea cheltuielilor administrative ale instituţiei, măsura fiind descrisă ca un răspuns la necesitatea unei gestionări mai responsabile şi moderne a resurselor publice.

Potrivit acestuia, reorganizarea nu se limitează doar la reducerea cheltuielilor, ci are şi obiectivul de a îmbunătăţi performanţa instituţională şi de a diminua birocraţia.

În cadrul procesului de reorganizare, au avut loc consultări cu reprezentanţii sindicatelor, iar conducerea Camerei Deputaţilor a dat asigurări că toate măsurile vor respecta prevederile legale în vigoare. Dialogul social este esenţial pentru implementarea acestor schimbări, a mai precizat preşedintele Camerei.

Desfiinţare celor 240 de posturi un pas spre modernizare

Decizia de desfiinţare a celor 240 de posturi este doar o etapă într-un proces mai amplu de modernizare a administraţiei publice, potrivit oficialilor. Scopul principal al măsurilor este de a transforma structurile interne ale Camerei Deputaţilor într-un model de eficienţă şi transparenţă, în linie cu cerinţele actuale ale societăţii.

„Au avut loc discuţii cu reprezentanţii sindicatelor şi a fost reiterat faptul că vor fi respectate prevederile legale în materie de concedieri colective. Cele 35 de milioane de lei economisite anual din anvelopa salarială vor fi însoţite de economii generate de eficientizarea cheltuielilor de regie ale instituţiei”, a spus Ciprian Şerban.