Repararea anvelopelor. Ce trebuie să facă șoferii în cazul unei defecțiuni la anvelopele mașinii

pana, schimbare roata de rezerva

SURSA FOTO: Dreamstime

Defecțiunile la anvelopele mașinii pot apărea oricând și oriunde, fie pe autostrăzi aglomerate, fie pe drumuri de țară. Situațiile de acest tip pun șoferii în fața unei decizii importante: să încerce repararea anvelopei sau să o înlocuiască complet. Alegerea potrivită depinde de gravitatea problemei, circumstanțele de drum și opțiunile disponibile.

Problemele cu anvelopele pot apărea în cele mai neașteptate momente, iar șoferii trebuie să ia decizii rapide și corecte. Alegerea între repararea sau înlocuirea unei anvelope afectate depinde de gravitatea situației, tipul defecțiunii și soluțiile disponibile. În continuare, vom analiza opțiunile cele mai sigure și eficiente pentru a face față acestor situații neprevăzute.

Ce trebuie să știi când întâmpini probleme cu anvelopele vehiculului tău

În cazul unei pene de cauciuc, este esențial să evaluezi dacă zona afectată a vehiculului, precum frânele sau senzorii, a fost avariată, spun cei de la echo24.de.

„Atâta timp cât nicio piesă din zona osiilor, cum ar fi frânele, senzorii sau părțile caroseriei, nu a fost deteriorată, puteți continua să conduceți fără nicio grijă după schimbare”, explică experții de la ADAC.

Totuși, schimbarea unei roți prezintă provocări. Procesul poate fi dificil și periculos, mai ales pe marginea drumurilor aglomerate. În plus, roțile de rezervă ale vehiculelor mai mari, cum ar fi SUV-urile, sunt grele și dificile de manevrat.

De asemenea, utilizarea constantă a unei roți de rezervă poate crește consumul de combustibil, adăugând aproximativ 60 de litri pentru fiecare 100.000 de kilometri parcurși.

Soluția temporară: kitul de reparare a anvelopelor

Multe mașini moderne nu mai sunt dotate cu o roată de rezervă, însă au un kit de reparare a anvelopelor. Acesta poate fi util pentru avarii minore, cum ar fi găurile de mici dimensiuni sau fisurile superficiale.

Kitul permite o soluție rapidă, dar temporară. În cazul unor avarii mai severe, kitul nu va fi eficient, iar mașina nu ar trebui mișcată sub nicio formă.

SURSA FOTO: Dreamstime

Repararea anvelopei este o opțiune viabilă în multe situații, însă se recomandă să fie efectuată de un profesionist. Potrivit ADAC, posibilitatea de reparație depinde de tipul și localizarea defectului.

Deteriorările de pe peretele lateral sau găurile mai mari de cinci milimetri în banda de rulare fac reparațiile imposibile.

Când este justificată repararea unei anvelope

Există cazuri specifice în care repararea unei anvelope poate fi o alegere potrivită:

  • Anvelopa este relativ nouă și are o adâncime corespunzătoare a benzii de rulare.
  • Presiunea scăzută a fost detectată rapid și anvelopa nu a fost folosită intens în această stare.
  • Nu există alternative adecvate disponibile, cum ar fi o roată de schimb potrivită.
  • Avaria se află în zone reparabile, iar alte intervenții de urgență nu au fost aplicate anterior.

Costurile implicate de reparație

Pentru a repara o anvelopă, aceasta trebuie mai întâi îndepărtată de pe jantă pentru o evaluare detaliată. Conform sursei citate, reparațiile se efectuează prin metode de vulcanizare la rece sau la cald, procesul durând aproximativ două ore.

Costurile variază între 20 și 25 de euro pentru vulcanizarea la rece și pot ajunge până la 40 de euro pentru procedurile standard de vulcanizare la cald.

Aceste soluții oferă șoferilor flexibilitatea de a decide între reparare sau înlocuire, având în vedere atât siguranța, cât și costurile.