Reparațiile nu se mai termină la „Golden Gate” de Brăila
Podul de la Brăila este din nou șantier. Muncitorii lucrează la reasfaltarea tronsonului de drum dinspre Tulcea spre Brăila, dar această intervenție nu este deloc una singulară. De fapt, este deja a doua oară când aceeași porțiune este refăcută, în ciuda inaugurării care a avut loc în luna iulie a anului trecut.
Șoferii care sunt obișnuiți să utilizeze podul de la Brăila sunt surprinși și deranjați de starea aparent permanentă de șantier prin care trec. Deși au trecut zece luni de la inaugurare și de la punerea în funcțiune, podul pare că se află mereu într-un stadiu de lucru.
În timpul zilei de luni, muncitorii au fost ocupați cu reasfaltarea unei benzi pe sensul de mers dinspre Tulcea spre Brăila. Cu toate acestea, ei recunosc că au apărut numeroase probleme și dificultăți în procesul de lucru.
„Având în vedere că au apărut o groază de defecte în stratul de uzură, trebuie să remediem, pentru a pune în siguranță circulația. Au apărut văluriri, au apărut mici fisuri.
Și noi trebuie să le reparăm. Noi am respectat standardele și normativele în vigoare, dar, dacă compania o să dispună o altă soluție, vom vedea”, a declarat Viorel Gâscă, reprezentant al constructorului, pentru ProTV.
Este deja a doua oară când acest sens de mers este reasfaltat, după ce podul a fost inaugurat. Acest tronson face legătura între județul Tulcea și județul Brăila și este principalul itinerar folosit de camioanele încărcate cu materiale din carierele de piatră din județul Tulcea.
Podul, cu o lungime de aproape două mii de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă doar deschiderea centrală, pare să fie afectat de utilizarea incorectă. Reprezentanții Companiei Naționale de Drumuri au afirmat în repetate rânduri că camioanele care vin dinspre carierele de piatră din județul Tulcea ar fi supraîncărcate, ceea ce contribuie la deteriorarea rapidă a infrastructurii.
„Execuție proastă și soluție tehnică proastă. Astea sunt cauzele principale. Restul, că e tonaj, că a fost căldură, că nu s-a mers cu șosetele de asfalt, astea deja sunt paliative”, a declarat și Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.
Aceeași porțiune a fost reasfaltată și în luna septembrie a anului trecut. Relația dintre constructorul italian și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere este marcată de tensiuni, cu aproape 80 de procese în desfășurare legate de problema podului de la Brăila.
CNAIR a terminat evaluarea lucrărilor la podul de la Brăila
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, spune că în acest moment e un soi de semişantaj, în care li se transmite că nu vor da în circulaţie partea de pe Jijila, de pe malul tulcean al Dunării, până nu se recepţionează podul.
”Colegii mei de la CNAIR, în urmă cu o săptămână au terminat evaluarea lucrărilor de la pod. Există neconformităţi pe care cei care au realizat această lucrare trebuie să le îndrepte (..) după care vom trece recepţia acestei lucrări.
Până când aceste neconformităţi nu sunt înlăturate şi lucrările în aceste zile sunt pe înlăturarea acestor neconformităţi, noi nu vom face recepţia. Punct”, a declarat Sorin Grindeanu.
Ministrul a subliniat că a comunicat aceste aspecte nu doar conducerii locale a multinaționalei implicate, ci și conducerii centrale de la Roma, evidențiind că acest lucru reprezintă un proces normal în gestionarea unor astfel de situații.
”Nu vreau să intru într-un soi de şantaj. (…) A fost terminată partea de pe Jijila, de pe malul tulcean al Dunării. În acest moment e un soi de semişantaj în care, domnule, nu vă dăm în circulaţie până nu ne recepţionaţi şi podul”, a spus Grindeanu, precizând că colegii lui nu pot recepţiona o lucrare atât timp cât există bucăţi neconforme.
”Înţeleg că au început să îndepărteze aceste neconformităţi”, a mai arătat ministrul Transporturilor.