În baza acestor date şi a analizei pieţei româneşti de turism, reprezentanţii DCTCM estimează o creştere de cel puţin 10% a numărului de români ce vor alege Dubaiul ca destinaţie de vacanţă în 2017. În anii 1940, Dubai era o localitate de circa 10 mii de locuitori şi nu dispunea de apă curentă şi electricitate, iar hrana de bază era peştele. Galopanta creştere a Dubaiului a început în anii 1970, odată cu deschiderea şi lărgirea Portului Rashid. Alte repere importante amintite de Nader Albastaki, Senior Manager, Partnerships International Operations Dubai Corporation for Tourism, în cadrul unui eveniment de profil, sunt lansarea companiei de transport aerian Emirates Airline în 1985, debutul Festivalului Dubai Shopping în 1996, lansarea DTCM un an mai târziu, când statisticile arătau deja că Dubaiul era deja destinaţie turistică pentru 2,1 milioane de vizitatori cazaţi în cele 333 de hoteluri cu o capacitate de circa 17.300 de camere.
În 1998, la lansarea clădirii cu o structură arhitectonică impresionantă, Burj Al Arab, numărul de turişti atingea 3 milioane. Câțiva ani mai târziu, în 2001, la deschiderea Terminalului Dubai Cruise, numărul turiştilor ajunsese la 3,6 milioane şi a atins 6,4 milioane la deschiderea faimosului Palm Jumeirah în 2006. Anul 2008, momentul lansării celui mai mare mall din lume, Dubai Mall, numărul de turişti depăşea 7,5 milioane, iar numărul hotelurilor depăşise 500. În 2010 s-a deschis Burj Khalifa, cea mai înaltă clădire din lume şi la ora actuală.
Pragul de 600 de hoteluri a fost depăşit în 2013, an în care cele peste 84.600 de camere au găzduit 11 milioane de turişti. Anul trecut s-au deschis IMG Worlds of Adventure, Dubai Opera şi complexul Dubai Parks & Resorts, iar numărul de turişti a fost de circa 15 milioane.
„Anul 2016 a fost remarcabil pentru noi. Am asistat la deschiderea IMG Worlds of Adventure, Dubai Opera şi complexul Dubai Parks & Resorts. Cifrele sunt impresionante, iar Dubai a devenit al 4-lea cel mai vizitat oraş din lume, iar numărul de vizitatori a depăşit 14,9 milioane. Avem aproape 100 de malluri pentru shopping, inclusiv pe cel mai mare din lume, peste 6000 de restaurante şi cafenele unde se pot servi mii de feluri de mâncare din întreaga lume, inspirate de cele peste 200 de naţionalităţi ce coexistă în Dubai. Anual, avem festivaluri de shopping, de mâncare, de film, de curse, de literatură, de muzică”, a sublinat Albastaki.
Pe baza datelor obţinute din statistici şi ananliza acestor cifre, în 2016 Tourism Dubai a stabilit obiectivele pentru 2020: oraşul Dubai să devină destinaţia numărul 1 în lume pentru călătorii, afaceri şi evenimente, destinaţia numărul 1 în lume pentru familii şi cea mai recomandată destinaţie cu cel mai mare număr de turişti care revin.