Reptilă feroce cu temperament german

Tehnologie, viteză, manevrabilitate. Sunt doar trei dintre cuvintele care îţi vin în minte când apeşi pentru prima dată acceleraţia modelului Cayman S, produs de Porsche. E o pasăre. E un avion. E... Cayman S. Această replică din startul bătrânelor benzi desenate cu Superman pare a fi cea mai relevantă caracterizare atunci când stopurile unui Porsche strălucesc în zare după ce, cu câteva secunde înainte, lumina farurilor acestuia îţi umplea oglinda retrovizoare. Acelaşi t

Tehnologie, viteză, manevrabilitate. Sunt doar trei dintre cuvintele care îţi vin în minte când apeşi pentru prima dată acceleraţia modelului Cayman S, produs de Porsche.

E o pasăre. E un avion. E… Cayman S. Această replică din startul bătrânelor benzi desenate cu Superman pare a fi cea mai relevantă caracterizare atunci când stopurile unui Porsche strălucesc în zare după ce, cu câteva secunde înainte, lumina farurilor acestuia îţi umplea oglinda retrovizoare. Acelaşi tablou, văzut de la bordul lui Cayman S, arată complet diferit. O scurtă apăsare a acceleraţiei, un mârâit ameninţător, acul turometrului o ia razna şi gata. Eşti deja departe. Şi te gândeşti cu uimire că aşa trebuie să se fi simţit şi Usain Bolt, cel mai rapid om al planetei, când trecea linia de sosire la Olimpiadă sau la Campionatul Mondial de Atletism.

Dar să o luăm cu începutul. La prima vedere, Cayman S este un Porsche şi atât. Mic, înghesuit, ascet, enervant prin designul său lipsit de liniile „moderne“ ale maşinilor din categoria de volum. Când îi atingi însă liniile fluide ale caroseriei, îi dai ocol şi priveşti atent detaliile, începi să înţelegi de ce modelele Porsche seamănă atât de mult între ele: pentru că perfecţiunea este foarte greu de îmbunătăţit şi modernizat.

Animal de pradă

Deschizi uşa din stânga şi te aşezi la volan. Nimic spectaculos. O maşină sport, cu un habitaclu destul de mic, în care orice mişcare mai amplă este destul de dificilă. Şi asta are o explicaţie: Cayman S este destinat celor care iubesc adrenalina şi preferă performanţa pură. Tot ce îţi trebuie stă la îndemână. Specific german, nimic nu e la voia întâmplării şi, la fel, tot ce e inutil lipseşte cu desăvârşire sau e ascuns privirii.

Acţionarea  demarorului trezeşte din amorţeală bestia mecanică. Propulsorul boxer cu şase cilindri şi o capacitate de 3.436 cmc începe să toarcă ameninţător. Pui deja vestita cutie de viteze PDK în „drive“ şi apeşi uşor pedala de acceleraţie. Începe nebunia. Din spatele scaunului, murmurul se transformă încet, încet în răget. În câteva secunde, eşti deja peste viteza legală. Acţionezi frâna şi pierzi rapid din viteză, fără ca maşina să protesteze. Opreşti, te uiţi în jur şi îţi promiţi ţie însuţi să nu te mai laşi furat de comenzi, şi stai cu un ochi pe vitezometru. Uşor de zis, greu de făcut. Imediat ce se pune din nou în mişcare, Cayman S te înghite cu totul, odată cu şoseaua din faţă.

Pe scurt, asta este Cayman S. O reptilă feroce, greu de ţinut în frâu de către orice pasionat fără ajutorul tehnologiei germane, care îmblânzeşte fiara de fiecare dată când şoferul se lasă pradă propriilor sale porniri. E un Porsche în toată puterea cuvântului.

5 automobile Porsche Cayman au fost comercializate în acest an în România. Dintre acestea, două au fost Cayman S