Reputaţia bicicletelor electrice s-a schimbat în ultima vreme, a afirmat pentru Die Presse Michael Rummerstorfer, managerul de marketing al magazinului de echipament sportiv Sport Experts, adăugând că oamenii au început să-şi dea seama că bicicletele electrice se adresează unor categorii largi de oameni, nu numai persoanelor mai în vârstă şi că nenumărate modele de biciclete electrice funcţionează astăzi pe bază de baterii.
Experţii sunt de părere că, în 2011, în Austria s-au vândut circa 30.000 de biciclete electrice, cu 10.000 mai multe decât în 2010 şi că în anii ce urmează numărul de biciclete electrice vândute ar putea atinge 500.000. Potrivit Camerei austriece de Economie, anul trecut s-au cumpărat 480.000 de ambele tipuri, 20% fiind electrice, restul clasice.
Primăria oraşului Viena a decis anul trecut să desemneze un responsabil care să informeze populaţia cu privire la aspectele pozitive ale folosirii bicicletelor ca mijloc de transport. SPOe şi Partidul Verzilor, aflaţi la conducerea primăriei Vienei, doresc ca, până în 2015, să fie folosite cu 10% mai multe biciclete ca alternativă la traficul auto.
Partidul Verzilor îşi doreşte ca Viena să devină o nouă Copenhaga în ceea ce priveşte ciclismul. Reprezentanţii partidului au explicat că în capitala daneză bicicliştii reprezintă 38% din totalul persoanelor angajate în trafic. În statistici, din cele nouă capitale austriece de land, Bregenz (Vorarlberg) se prezintă cel mai bine, bicicliştii reprezentând aici 19% din persoanele angajate în trafic. În capitala landului Steiermark, Graz, şi Salzburg se clasează pe locurile doi şi trei cu 16%.